شهر عباس آباد کجاست؟📍| جاهای دیدنی⛺| سوغات🎁| غذاهای محلی | رستوران ها

25 آذر 1401
0 دیدگاه
رودخانه و جنگل سرسبز پارک ملی خشکه داران عباس آباد 45465
  1. شهر عباس آباد کجاست؟ چه تاریخی را پشت سر گذاشته است ؟ 
  2. سوغات این شهرستان چیست ؟

هرکدام از موارد سوال هایی هستند که می‌خواهیم به دنبال پاسخ آن ها باشیم، با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.🙂🌷


🌏 عباس آباد کجاست؟

شهر عباس‌آباد در استان مازندران واقع شده است که در قسمت شرقی شهرستان تنکابن قرار دارد. این شهر از سه جهت به دریای خزر، منطقه کلاردشت و شهر سلمان‌شهر محدود می‌شود و از جهت غرب به شهر نشتارود متصل می‌شود. فاصله آن تا پایتخت کشور، تهران، حدود ۱۸۵ کیلومتر است برای دسترسی به عباس‌آباد، می‌توان از طریق جاده هراز و چالوس اقدام نمود.

فاصله عباس آباد با مکان های دیگر:

  • فاصله متل قو تا عباس اباد: 10 کیلومتر
  • فاصله عباس آباد تا دریا: 5.8 کیلومتر (8 دقیقه)

🚗 راه‌های دسترسی به شهر عباس‌آباد، پیوندی با طبیعت و دریا:

برای رسیدن به شهر زیبای عباس آباد، دو مسیر اصلی جاده هراز و جاده چالوس وجود دارد، اما جاده چالوس به این شهر نزدیک‌تر است. پس از طی کردن مسیر جاده چالوس و ورود به شهر چالوس، شما باید به سمت شهر نمک آبرود و سپس به سمت متل قو و عباس آباد ادامه دهید. یکی از مسیرهای زیبایی که شما را به عباس آباد هدایت می‌کند، جاده کلاردشت به عباس آباد است که از جمله جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شود.

آدرس دقیق عباس آباد روی نقشه 4158463
برای دستیابی به آدرس دقیق عباس آباد روی نقشه کلیک کنید

📋 معرفی کلی عباس آباد رامسر

مردم عباس آباد به زبان مازندرانی سخن گفته و لهجه طبری کلارستاقی دارند. شهرستان عباس‌آباد با مساحتی در حدود 311 کیلومتر مربع از سه بخش، سه شهر و چهار دهستان تشکیل شده است. همچنین این شهرستان شامل تعداد زیادی از روستاهای سرسبز است. شهرستان عباس‌آباد با بیش از ۴۳ روستای زیبا و سرسبز، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در استان مازندران است. این روستاها شامل: اسپی رود، امام دشت، بااوج خیل، پرچور، پسنده اولیا، پلنگ کلا، تازه آباد، تیلاکنار، تیلورسر شرقی، جیسا خضرآباد، جیسا دانیال، جیسا کلارآباد، چارز، حمزه آباد، حیدرآباد، خشکلا، خضرآباد، دانیال ، دراسرا، زیارت‌ور، سجادیه، سرتاکرات، سرلنگا، سلامت‌سرا، سی‌بن، سی‌سرا، سید محله، شجاع محله، شهرک صنعتی، طالش خیل، کاظم کلا، کراتکوتی، کلاکرده، گرجی سرا، گرداب، گلور بالا، ماشا الله آباد، مشهدی سرا، نارنج‌بندبن، ولیکستان، هردوابرود، یالبندان، و یالبندان‌سرا می‌باشند.

خانه های مسکونی در دل دریای خزر عباس آباد 1564744


📜 تاریخچه عباس آباد

شهرستان عباس آباد با نام قدیمی لنگا، یکی از شهرستان های پرطرفدار و توریستی در استان مازندران است منطقه عباس‌آباد، با نام تاریخی “لنگا” شناخته می‌شود. نام “لنگا” به سال ۲۷۷ ه‍.ق برمی‌گردد، زمانی که این منطقه به عنوان یکی از آبادی‌های غرب طبرستان در تاریخ مازندران ثبت شد. در زمان‌های قبل از حکومت علویان، همواره به عنوان یکی از آبادی‌های ولایات رویان شناخته می‌شد.اصطلاح “لنگا” در زبان طبری به معنای تراشیده شده است و از مخفف واژه “مالینگا” در زبان طبری گرفته شده است، که به معنای محل اطراف و پایگاه است.

همچنین، در زبان طبری، واژه “لینگ” و “لنگ” به معنای پا است. نام “لنگا” به علاقه‌مندان به دریا و کشتی‌رانی نیز برمی‌گردد، زیرا در گذشته، این منطقه به عنوان بندری مهم برای کشتی‌ها شناخته می‌شد که در آن لنگر انداخته و پهلو گرفته می‌شدند. خلیج لنگا به عنوان یک محل توقف گاه ابی بزرگ برای بارگیری و حمل و نقل شناخته می‌شد.نقل از سفرنامه چارلز فرانسیس مکنزی در سال ۱۸۵۹ میلادی نیز تصویری جالب از این منطقه ارائه می‌دهد. وی درباره عباس‌آباد (که در آن زمان با نام “ده” شناخته می‌شد) از موقعیت بسیار خوب آن، روی پشته‌ای سرسبز و نزدیکی به دریا بهره‌برد.

این مکان دارای بیست و پنج خانه و یک قبرستان بود که هیچ تزئیناتی نداشت. نام “لنگا” که نشان‌دهنده تاریخ و فرهنگ عمیقی است، با گذر زمان به عباس‌آباد تغییر نامید. این منطقه امروزه به عنوان یک جایگاه فرهنگی و گردشگری معروف است که با فراهم آوردن امکانات گردشگری و فرهنگی، گردشگران و بازدیدکنندگان را جذب می‌کند. از آغاز تاریخ تا امروز، عباس‌آباد (لنگا) به عنوان یکی از مهمترین مناطق فرهنگی و تاریخی مازندران شناخته می‌شود که با زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی خود، همواره مورد توجه بوده است.

ییلاقات سرسبز جنگل مازیچال عباس آباد 15416


🌦️ آب و هوای شهر عباس‌آباد، از خنکی دریا تا زیبایی طبیعت

عباس‌آباد، یکی از شهرستان‌های خوش‌آب‌و‌هوای استان مازندران، با دمای معتدل و بارش‌های فراوان، میزبانی راحت و دلنشین را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. وقوع این شهرستان در فاصله نزدیکی از دریا، هوایی خنک و طبیعتی زیبا را فراهم می‌کند که باعث جذب تعداد زیادی از گردشگران و مسافران می‌شود.

درختان زرد پارک جنگلی عباس آباد 63232


🎉 آداب و رسوم مردم عباس‌آباد، گوشه‌ای از فرهنگ زیبای مازندران

فرهنگ و تمدن هر ناحیه از کشورمان، دارای آداب و رسومی است که از تاریخ و فرهنگ اصیل آن مناطق نشات می‌گیرد. شهرستان عباس‌آباد نیز با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، آداب و سنت‌های خاصی دارد که بخشی از تاریخ و فرهنگ سنتی استان‌های مازندران و گیلان را شکوفا می‌کند.

  1. مادرمه، خوش‌آمدید به سال جدید: در آغاز سال نو، برای تبرک خانه، به دست کودک یک دسته گل و کتاب قرآن داده می‌شود و خانه با قدم نو متبرک می‌شود.
  2. مراسم عروسی و جشن‌های وابسته: مراسم عروسی در عباس‌آباد با خواستگاری آغاز می‌شود و با مراسم شربت‌خوری و عقد‌کنان ادامه می‌یابد. مراسم حنا‌بندان و رفتن دنبال عروس نیز از جمله آداب و رسوم مهم در این منطقه می‌باشد.
  3. تولد نوزاد، آغازی تازه در زندگی: وقتی که یک نوزاد به دنیا می‌آید، در عباس‌آباد، با چله‌پايی، چهار گوشه اتاق فرزند با خواندن آیه الکرسی خط کشیده و این کار باعث ایجاد حصاری نامریی دور مادر و نوزاد می‌شود تا از آزار اجنه مصون بمانند و مادر به مدت شش شب مواظبت کند.
  4. جشن دندان‌کشی: زمانی که اولین دندان فرزند درمی‌آید، مردم عباس‌آباد به مراسم دندان‌کشی می‌پردازند. در این مراسم، اقوام نزدیک با هم جمع‌شده و غذاهایی مثل گندم، لوبیا و باقلا را پخت‌کرده و در دیگی بزرگ می‌ریزند و بین افراد محله تقسیم می‌کنند.
  5. آرایش خانه برای بهار: در شهرستان عباس‌آباد، از شب چهارشنبه سوری آغاز می‌شود و همه به پاکسازی و نقاشی منازل می‌پردازند. سپس با پهن کردن سفره هفت‌سین، جشن حلول سال نو گرامی داشته می‌شود.

آداب و رسوم مردم عباس آباد مازندران 146587468


👩‍👩‍👦‍👦 جمعیت شهر عباس آباد در سال 1395

براساس آخرین سرشماری در سال 1395، جمعیت این شهر حدود 52832 نفر بوده است.

درختان بلند قامت شهر عباس آباد مازندران 156874864


👨‍🌾 شغل مردم عباس آباد

در رابطه با شغل مردم این شهرستان باید گرفت مردم عباس آباد اغلب مشغول به کشاورزی و باغداری هستند و از مهم ترین محصولات آن ها می توان به پرتقال، کیوی و نارنگی اشاره نمود.

گشاورزی و باغداری از مشاغل مردم عباس آباد 4156514


🎁 سوغات محلی شهر عباس آباد

  • شیرینی‌های برنجی محلی
  • محصولات کشاورزی مثل برنج

سرو شیرینی محلی برنجی یکی از سوغات مردم عباس آباد 87465


🧷 صنایع دستی عباس آباد

  1. سبد حصیری
  2. کتیبه های سفالی
  3. کتیبه های سرامیکی
  4. لباس های محلی
  5. نازک کاری های چوبی
  6. کلاه های حصیری
  7. تابلوفرش‌ها

حصیر بافی،نمد بافی،لاک زنی از صنایع دستی مردم عباس آباد 457465


🍝 غذاهای محلی عباس آباد

  1. قلیه
  2. بنه بزه
  3. مالابیج
  4. زیره پلو
  5. کدو بره
  6. ملاقورمه
  7. مرغ ترش
  8. آغوز مسما
  9. کباب ترش
  10. خورش عدس
  11. اسفناج مرجی
  12. خورش ناردون
  13. خورش کدو سبز
  14. بادمجان شکم‌پر

سرو کباب ترش در کنار برنح یکی از غذاهای محلی عباس آباد رامسر 14541


🚤 جاهای دیدنی شهر عباس آباد

بیشتر بخوانید: لیست جاهای دیدنی عباس آباد + گالری تصاویر

  1. جاده عباس آباد به کلاردشت: یکی از زیباترین مسیرهای سفر به شمال، جاده عباس آباد است. این جاده پر از چایخانه‌ها و غذاخوری‌های محلی است که با دود و عطر هوش‌ربای گوشت تازه مسافران را به خود جذب می‌کنند.
  2. ییلاق مازیچال: این روستا در منطقه کلاردشت واقع شده و با مناظر زیبا و طبیعت خیره کننده‌اش، یکی از جاذبه‌های دیدنی عباس آباد است. طبیعت سرسبز و هوای خنک این منطقه، تابستان‌های دلچسبی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد.
  3. جنگل خشکه‌داران: این جنگل، تنها جنگل جلگه‌ای و بکر شمال ایران است که با وجود گونه‌های گیاهی کمیاب، جزو آثار طبیعی ارزشمند و مهم منطقه محسوب می‌شود.
  4. پارک جنگلی خرماچال: در کنار جاده عباس آباد کلاردشت، این پارک جنگلی با فضای تفریحی مناسبی برای پیک‌نیک و پیاده‌روی در جنگل شهرت دارد.
  5. تنگه بهشت: در نزدیکی پارک جنگلی خرماچال و روستای ماشاالله آباد، این تنگه با آبشارها و حوضچه‌های زلال، مکانی جذاب برای گردش و استراحت است.
  6. پلاژ ساحلی عباس آباد: با امکانات رفاهی مانند کلوپ تفریحات آبی و رستوران‌ها، این پلاژ ساحلی یکی از مقاصد محبوب تفریحی دریای خزر است.

پارک ملی خشکه داران سرسبز و رودخانه روان در عباس آباد 1263545684

جاده آسفالت شده بارانی در کلاردشت به عباس آباد 156496845

تپه های مرتفع و خانه ها در دل جنگل مازیچال عباس آباد 1536456874

جنگل و چمنزار های سرسبز در دریاچه عباس آباد 4156678941

دریاچه آبی احاطه شده در کوهستان در زیر آسمان آبی ابری دریاچه ولشت عباس آباد 15641689498741

ساحل مواج عباس آباد در غروب آفتاب 21314687

آلاچیق های چوبی قهوه ای در پارک جنگلی خشکه داران در عباس آباد

جریان آب در غار مخوف دهچال در عباس آباد رامسر


⏰ بهترین زمان برای سفر به شهر زیبای عباس‌آباد

عباس‌آباد در فصل بهار تا اوایل تابستان، با زیباترین طبیعت و هوای معتدل خود، میزبانی راحت و لذت‌بخش برای گردشگران می‌باشد. از اوایل بهار تا وسط تابستان، کشت برنج در این منطقه آغاز می‌شود و این فصل اعتدال آب و هوا تا اوایل تیر ماه ادامه می‌یابد. با ورود به فصل تابستان، هوا در عباس‌آباد بسیار گرم و شرجی می‌شود و به همین دلیل، سفر به این شهر در این فصل توصیه نمی‌شود. همچنین، در فصل پاییز نیز بارش‌های فراوانی مشاهده می‌شود، اما خلوت‌بودن شهر و مناطق تفریحی به دلیل بازگشایی مدارس، از مزیت‌های سفر به این شهر در این فصل است. به طور کلی، اوایل بهار تا اوایل تابستان بهترین زمان برای سفر به عباس‌آباد است، زیرا در این مدت، شهر با طبیعتی زیبا و هوایی دلنشین میزبان شما خواهد بود.

زمان مناسب سفر به عباس آباد تنکابن:

  • فصل بهار
  • اوایل تابستان

جاده برفی عباس آباد در کنار دختان بلند قامت 145664

محاصره درختان در جاده غرق در مه عباس آباد در فصل بهار


🍽️ بهترین رستوران های عباس آباد رامسر

  1. رستوران گلسار (مشاهده روی نقشه)
  2. کافه رستوران آنزان (مشاهده روی نقشه)
  3. رستوران خانه دارچین (مشاهده روی نقشه)
  4. رستوران بزرگ هتل گل (مشاهده روی نقشه)
  5. رستوران اکبر جوجه عباس آباد (مشاهده روی نقشه)

سرو مرغ ترش در تراس رو به جنگل رستوران در عباس آباد


🛒 بهترین مراکز خرید عباس آباد

درخشش نمای ساختمان عظیم و مستحکم مرکز خرید متل قو عاس آباد در شب 87448947


ارسال دیدگاه