سلمان شهر | آدرس | تاریخچه | جاذبه های دیدنی | سوغات

20 آذر 1402
0 دیدگاه
متل قو با نمای مدرن در سلمانشهر 2154156447

سلمان شهر، الماس زیبای مازندران! یکی از شهرهای جذاب استان مازندران میباشد که در این مقاله از وبسایت ویلا نمک آبرود قصد داریم این شهر تفریحی را به صورت کامل به شما معرفی کنیم.
بهترین زمان سفر به شهرهای استان مازندران که دارای امکانات رفاهی و تفریحی زیادی هستند فصل های بهار و تابستان می باشد که می توانید در این استان در کنار خانواده خود لحظات آرامش بخشی را تجربه کنید

متل قو با نمای مدرن در سلمانشهر 2154156447
سلمان شهر، یکی از جاهای دیدنی مازندران

 

مسیر دسترسی به سلمان شهر(متل قو)

در صورتی که بخواهید از تهران به سمت شمال حرکت کنید جاده چالوس بهترین گزینه برای عزیمت به سمت شمال می باشد , اولین شهری که پس از جاده چالوس شهر سلمان شهر میباشد. چشم انداز و منظره بسیار زیبایی که جاده چالوس دارد خیره کننده است.

از جاده چالوس تا متل قو، حدود ۲۲۰ کیلومتر فاصله وجود دارد و با رانندگی خودروی شخصی، می‌توان در کمتر از ۳ ساعت به این شهر دسترسی داشت.

این شهر که از شرق با شهر کلار آباد و از غرب در جوار شهر عباس آباد میباشد دارای چشم‌اندازی بسیار زیبا، اماکن تفریحی و خدمات رفاهی مناسبی دارد و دوستانی که به سمت این شهر زیبا عزیمت می‌کنند لحظات لذت بخشی راسپری کرده اند.

فاصله جاده چالوس تا متل قو: حدود ۲۲۰ کیلومتر و در کمتر از 3 ساعت

 

آدرس دقیق سلمانشهر روی نقشه 15649878741
برای دسترسی به آدرس دقیق سلمانشهر روی نقشه کلیک کنید
مسیر سرسبز جاده چالوس در بهار 9685418541
مسیر سرسبز جاده چالوس در بهار، یکی از جاهای دیدنی مازندران

تاریخچه پیدایش متل قو

نام قدیم سلمانشهر متل قو بود و یکی از جذاب ترین ویژگی های این شهر این است که این شهر یک طرف به سوی دریا و سمت دیگر به سوی جنگل است و به همین خاطر این شهر مقصد بسیار عالی برای افرادی است که می خواهند هم از جنگل و هم از دریا دیدن کنند.

پایه گذار و مالک این شهر فردی به نام جمشید جوانشیر بود که با ارث برجای مانده از پدرش تصمیم به سرمایه گذاری در این منطقه گرفت.او در ابتدا شروع به ساخت یک سالن به متراژ 220متری با 12 اتاق و 2 ویلا کرد و اولین هتل قو را در عید سال 1338 تاسیس کرد. وی با دیدن علاقه و تقاضای مسافران به این هتل که در نزدیکی دریا احداث شده بود تصمیم به گسترش و توسعه کارخود گرفت.

کم کم اسم متل قو بر سر زبان ها افتاد و بومیان به فکر کسب درآمد از گردشگران افتادند و این روستای کوچک شروع به پیشرفت کرد که در طی سالیان با احداث مدارس،بانک ها، شهرک های ساحلی و ویلاسازی های مدرن به شهری زیبا و توریستی تبدیل شد.

نام این شهر در ابتدا نام ساقی کلایه که برگرفته از نام دختر جوانشیر و کلایه به معنی محله بود را به خود گرفت و بعد به متل قو نامیده شد.

تاریخچه متل قو:

پایه گذار و مالک این شهر فردی به نام جمشید جوانشیر بود که در سال 1338 اولین هتل قو خود را تاسیس کرد.

تاسیس اولین هتل قو در سال 1338
تاسیس اولین هتل قو در سال 1338

جاذبه های دیدنی متل قو

این شهر توریستی مکان های دیدنی بسیار زیادی دارد که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم:

 روستای اسب چین

از جذاب‌ترین روستاهایی که در سلمانشهر وجود دارد روستای اسب چین میباشد. این روستا در کنار طبیعت بسیار زیبا، رودخانه ای دیدنی را در خود جای داده است که با تغییر فصل های مختلف عمق رودخانه تغییر می کند و باعث می شود شرایطی ایجاد شود تا گردشگران بتوانند قایق سواری را در این منطقه تجربه کنند.

 

اردک های شناور در آب های روستای اسب چین
بازیگوشی اردک های شناور در آب روستای بکر اسب چین

غار دانیال سلمانشهر

این غار از دیگر مناطق گردشگری این شهر می باشد که فاصله آن تا شهر سلمانشهر ۵ کیلومتر است. هر ساله هزاران نفر برای دیدن از این غار زیبا به این شهر سفر می کنند. قندیل ها و سنگ های زیبا جلوه ای خاص به این غار بخشیده است. البته باید بگویم که غار دانیال سلمان شهر خالی از سکنه نیست چرا که حیواناتی همچون خفاش و خرچنگ در این غار زندگی می کند.

فاصله غار دانیال تا متل قو: 5 کیلومتر

 

قندیل های معلق از سقف غار مخوف دانیال
قندیل های معلق از سقف غار مخوف دانیال، یکیاز جاهای دیدنی سلمان شهر

مرکز خریدهای برج الماس

یکی از دغدغه هایی که مسافران برای مسافرت به شهرهای توریستی دارند این است که کالاها را با قیمت مناسب خریداری کنند. از جمله مراکز خریدی که در شهر سلمان شهر وجود دارد، برج دوقلوی الماس می باشد که توانسته در کنار این که ارزان ترین اجناس را به مشتریان ارائه کند از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد. مرکز خرید الماس با توجه به وسعت بسیار زیادی که دارد تمامی کالاهای مورد نیاز شما را از جمله پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم الکترونیکی دارا میباشد.

مرکز خرید ملل مجلل برج الماس متل قو
مرکز خرید ملل مجلل برج الماس متل قو، یکی از جاهای دیدنی مازندران

موزه سلمان شهر

در صورتی که به محیط زیست علاقه مند باشید و قصد آشنایی با حیوانات مختلف را دارید، می توانید از موزه تاریخ طبیعی سلمان شهر دیدن کنید. این موزه انواع حیوانات را جمع آوری کرده تا شما بتوانید با نوع زیست این حیوانات آشنا شوید. افرادی که در موزه فعالیت می کنند، اطلاعات دقیقی را از این حیوانات به شما ارائه میدهند.

بازدید از موزه سلمان شهر
بازدید مردمی از موزه سلمان شهر، یکی از جاهای دیدنی مازندران

تفریحات آبی

امکانات تفریحی در کنار دریا می تواند شرایط لذت بخش را برای شما و خانواده تان به ارمغان بیاورد. به همین منظور خدماتی همچون جت اسکی، قایق سواری ،شاتل سواری ،پاراسل و سایر تفریحات آبی برای شما در این منطقه تعبیه شده است تا بهترین لحظات را سپری کنید. همچنین اگر تمایل به شنا کردن در دریا را دارید مناطق مناسبی را برای این منظور به شما اختصاص داده اند.

تفریحات آبی متل قو: جت اسکی، قایق سواری، شاتل سواری، پاراسل

جت اسکی سواری،از تفریحات مهیج متل قو
جت اسکی سواری،از تفریحات مهیج متل قو

آداب و رسوم سلمان شهر

یکی از آداب و رسومی که سلمان شهر دارد این است که بعد از تولد فرزند در چهار گوشه خانه آیت الکرسی خوانده می شود تا فرزند حفظ شود. همچنین برای این که کودک ربوده نشود تا چندین شب از او محافظت می کند تا مشکلی برای کودک ایجاد نشود چله پایی نام است که برای این مراسم در نظر گرفته اند.

صنایع دستی و سوغات سلمان شهر

شهر سلمان، یکی از شهرهای زیبای استان همدان است که با داشتن تاریخ و فرهنگ غنی، در زمینه صنایع دستی و سوغات نیز برخوردار است.در ادامه با انواع صنایع دستی سنتی این شهر و سوغاتی های خوردنی و جذاب آن آشنا میشویم:

  • حصیربافی
  • لاک تراشی
  • سفال گری
  • نمدمالی
  • موج بافی
  • جارو بافی
  • گلیم بافی
حصیر بافی،نمد بافی و لاک تراشی از صنایع دستی معروف سلمان شهر
حصیر بافی،نمد بافی و لاک تراشی از صنایع دستی معروف سلمان شهر
موج بافی، جاروبافی، گلیم بافی، سفال گری از صنایع سنتی سلمان شهر
موج بافی، جاروبافی، گلیم بافی، سفال گری از صنایع سنتی سلمان شهر

سوغاتی های خوردنی

  • برنجک
  • پشتزیک
  • حلوا گردویی یا آغوزنون
  • قتلمه
  • انواع ترشی
  • نان تنوری
نان تنوری، انواع ترشیجات، برنجک، حلوا گردویی، قتلمه و پشتزیک از سوغاتی های لذیذ سلمان شهر
نان تنوری، انواع ترشیجات، برنجک، حلوا گردویی، قتلمه و پشتزیک از سوغاتی های لذیذ سلمان شهر

رستوران های سلمان شهر

یکی از جذاب ترین دلایلی که مردم به سلمان شهر مسافرت می کنند رستوران های بسیار زیادی است که در کنار ساحل و در سطح شهر وجود دارد. این رستوران ها عموما غذاهای محلی آماده می کنند و مسافران طعم غذای محلی این شهر را میچشند. همچنین مکان های این رستوران ها منظره بسیار زیبایی دارد و شما می توانید بهترین تجربه را در کنار خانواده خود داشته باشید و لحظات شیرینی را تجربه کنید.

رستوران های لاکچری و مجلل متل قو،پذیرای گردشگران
رستوران های لاکچری و مجلل متل قو، پذیرای گردشگران

ارسال دیدگاه