روستای طلاجو کجاست؟ 🌏| جمعیت 💑🏻| امکانات 🚰| عکس 📸

1 تیر 1403
0 دیدگاه
درختان سرسبز انبوه در روستای طلاجو 3742365

شهر نمک آبرود، یکی از مقاصد طبیعت‌ گردی زیبا در استان مازندران، با فراوانی مناظر طبیعی و جاذبه‌ های تاریخی، همواره مورد توجه گردشگران قرار دارد. این شهرچهار فصل با آب و هوای معتدل خود، بهار خوش‌ آب و هوا، تابستان دلپذیر، پاییز آرام و زمستان مطبوع، همواره میزبان گردشگرانی از سراسر کشور است.

روستاهای اطراف شهر نمک آبرود نیز به‌عنوان جواهراتی در طبیعت مجموعه‌ای از مناطقی آرام و زیبا را ارائه می‌دهند. این روستاها با فرهنگ و آداب خاص خود، گردشگران را به خود جذب می‌کنند و تجربه‌ ای آسوده و نزدیک به طبیعت را به ارمغان می‌آورند. در این مقاله به معرفی روستای طلاجو می‌پردازیم، که یکی از زیباترین و دل‌انگیز ترین نقاط این منطقه است. با ویلا نمک آبرود تا به این روستای زیبا سفر کنیم.


🌏 روستای طلاجو کجاست؟

طلاجو یا تلاجو، یکی از زیباترین روستاهای بخش مرکزی شهر نمک آبرود در استان مازندران است که در دهستان کلارستاق شرقی واقع شده است.

آدرس دقیق روستای تلاجو روی نقشه 3546436436
برای دستیابی به آدرس دقیق روستای تلاجو روی نقشه کلیک کنید.

⛺ معرفی روستای طلاجو در شهر نمک آبرود

با جمعیت حدود 603 نفر، مردم این روستا از طایفه تلاجیاوج، یکی از کهن‌ترین طوایف کلارستاق و طبرستان هستند و بشه گویش کلارستاقی، که یکی از گویش‌های زبان طبری است، صحبت می‌کنند. طلاجو با موقعیتی استراتژیک نزدیک به مرداب هسل، مردابی معروف در منطقه مازندران و شهر چالوس، گردشگران را با طبیعت بکر و فرهنگ محلی خود جذب می‌کند.

دسترسی به این روستا از طریق یک جاده آسفالته امکان‌پذیر است. با توجه به سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت کل این روستا ۶۴۶ نفر بوده که از این تعداد ۳۳۵ نفر مرد و ۳۱۱ نفر زن هستند. تعداد خانوارهای آن ۱۹۲ خانوار و تعداد واحدهای مسکونی ۱۸۹ واحد می‌باشد.

پوشش گیاهی سرسبز روستای طلاجو 4658765


🏞️ معرفی مرداب هسل، یکی از جاهای دیدنی اطراف روستای طلاجو

مرداب هسل، قبل از تبدیل به یک منطقهٔ ملی، برای اقشار مختلف مردم روستاهای سینوا، طلاجو و سینوا چشمهٔ اصلی برای استفاده از چراگاه بود. این منطقه به پوشش گیاهی چشمگیری از جمله درختان ممرز، انجیلی، راش، داغداغان، آزاد، شمشاد و درختان میوهٔ جنگلی از جمله سیب ترش، انگور، انجیر و انار، به همراه گیاهان دارویی نظیر بابونه، فشکی و زِمِنج پوشش داده است.

درختان پاییزی با برگ های قرمز در کنار مرداب هسل یکی از جاهای دیدنی اطراف روستای طلاجو 487568


🕌🚰 امکانات روستای طلاجو

به لحاظ امکانات اجتماعی و زیرساخت‌های روستایی، روستای طلاجو دارای امکانات زیر است:

  1. دارای مسجد
  2. دسترسی به شبکه سراسری برق
  3. دارای گاز لوله کشی
  4. دارای آب لوله کشی
  5. دسترسی به وسایل نقلیه عمومی
  6. دارای بقالی و نانوایی

❌ اما این روستا:

  1. حمام عمومی ندارد
  2. دسترسی عمومی به اینترنت ندارد
  3. موتور برق دیزلی ندارد
  4. امام‌زاده ندارد
  5. انرژی نو (خورشیدی، بادی و…) ندارد

درختان سرسبز روستای طلاجو 48578435

درختان سرسبز انبوه در روستای طلاجو 3742365

ارسال دیدگاه