تنگه بهشت کجاست؟🌄 | معرفی🟢 | تصاویر📸

31 فروردین 1403
0 دیدگاه
تنگه بهشت در استان سرسبز مازندران 573476744548543

تنگه بهشت در کدام استان و شهر واقع شده است؟

بسیاری از مردم به دنبال مکان‌هایی برای تفریح و گردش در تعطیلات تابستان و آخر هفته‌ها هستند. اکثریت این افراد به شمال کشور رفته و این منطقه را به عنوان مقصد اولیه خود انتخاب می‌کنند. دلیل این انتخاب همان سرسبزی و طراوتی است که شهرهای شمالی دارند و به آدم‌ها احساس آرامش و خوشبختی می‌دهند. یکی از مناطق زیبا و شگفت‌انگیز در شمال کشور، تنگه بهشت در استان مازندران است که هر ساله جذابیت زیادی برای گردشگران دارد.

ممکن است از خود بپرسید چرا این تنگه را به بهشت تشبیه می‌کنند؟ دلیلش آن است که زیبایی‌ها و شگفتی‌های خیره‌کننده این منطقه به اندازه کافی هستند تا این نام را تحمیل کنند. با تماشای این تنگه و لذت بردن از سرسبزی آن و آب و هوای مطبوع در کنار رودخانه‌های آرام و خروشان، احساس آرامش و خوشی شما را فرا می‌گیرد. پس همراه ما باشید تا در ادامه مقاله با شگفتی‌هایی که در تنگه بهشت مازندران پنهان شده، آشنا شوید.

طبیعت زیبای تنگه بهشت استان مازندران 876538413484


تنگه بهشت کجاست؟

تنگه بهشت یکی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر توابع عباس‌آباد در استان مازندران است. با فاصله‌ای حدود ۹.۹ کیلومتر از جنوب شهر عباس‌آباد، این تنگه شگفت‌انگیز با زیبایی‌های خود زوارق را به سوی خود جذب می‌کند. اطراف این تنگه بهشت، پارک جنگلی خرماچال و روستای ماشاالله آباد از توابع لنگارود شرقی، به توریست‌ها امکانات فراوانی برای استراحت ارائه میدهد.

با وجود فاصله حدود ۱۸۰ کیلومتری از تهران، سفر به این تنگه از پایتخت حدوداً ۳ ساعت و ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامد، اما ارزش این سفر بسیار بالاست. طبیعت زیبا و هوای آرام اطراف تنگه بهشت، تجربه‌ای دلنشین برای تمامی سفرهای کوتاه و گردشگری می‌باشد.

مسیر دسترسی:
برای سفر به تنگه بهشت، می‌توانید از هر یک از مسیرهای چالوس، هراز یا آزادراه تهران به سمت شمال استفاده کنید. پس از ورود به شهر عباس‌آباد، راه کلاردشت را در جنوب این شهر انتخاب کنید. با رانندگی حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه، به یک دوراهی خواهید رسید. در این دوراهی، با راهنمایی تابلوهای مسیر به سمت پارک جنگلی خرماچال حرکت کنید. از این پارک جنگلی تا تنگه بهشت تنها ۵۰۰ متر فاصله دارد، که به راحتی قابل پیمایش است.

نقشه تنگه بهشت در استان مازندران 8674863454318


معرفی تنگه بهشت

در نزدیکی شهر عباس‌آباد، در بخش جنگلی خرماچال یک فضای بی‌نظیر و بسیار زیبا نمایان میشود که شاید چنین صحنه‌ی شگفت‌انگیزی را تا به حال ندیده‌اید. این منطقه زیبا با تمامی طبیعت و مناظری که تاکنون شما را جذب کرده‌اند، کاملاً متفاوت است. درختان با قد بلند و برافراشته، کوه‌های مجلل و بلند، چشمه‌ها و آبشارهایی که در دل جنگل نشانه‌های زنده‌ای از زیبایی طبیعت را ارائه می‌دهند، همگی باعث می‌شوند که این منطقه شبیه به یک تابلوی بزرگ و شگفت‌انگیز به نظر برسد. برای تفریح و لذت بردن از این منطقه، امکاناتی از جمله پیست دوچرخه‌سواری وجود دارد که با گردش در این طبیعت بکر، لحظات شادی را برای شما فراهم می‌کند.

همچنین، آلاچیق‌ها در پارک جنگلی برای استراحت و آرامش گردشگران فراهم شده است. با گذر از این منطقه‌ها، شما به نقطه اصلی و بهشت طبیعت، یعنی تنگه خرماچال خواهید رسید. تنگه بهشت در مازندران، جایی است که حتی تصورش را هم نمی‌توانید بکنید؛ آبی پاک و خالص از میان طبیعت در حال جریان است و درختانی که به طرف آسمان رشد کرده‌اند، به سمت زمین بازگشته‌اند. قدم زدن و استراحت در این تنگه، حس آرامش و شادی عجیبی را به شما هدیه می‌دهد. پیاده‌روی در این بخش نیازی به تجهیزات ویژه‌ای ندارد و تنها باعث ایجاد حال و هوای خوبی می‌شود.

طول جاده جنگلی عباس‌آباد به حدود ۲۵ کیلومتر می‌رسد و در امتداد این جاده، استراحتگاه‌های بسیاری قرار دارد. رستوران‌ها و غذاخوری‌های زیادی نیز در این مسیر وجود دارد که شما می‌توانید در آنها استراحت کنید و از غذاهای لذیذ و محلی منطقه لذت ببرید. غذاهای سنتی مازندران از جمله غذاهایی هستند که به سادگی از آن‌ها خسته نمی‌شوید و همیشه طعمشان در ذهن شما می‌ماند.

طبیعت بکر تنگه بهشت مازندران 876746384453


جاذبه های دیدنی اطراف تنگه بهشت

با سفر به تنگه بهشت در مازندران، شما با دیدنی‌هایی فوق‌العاده و منحصر به فرد روبه‌رو خواهید شد که در شمال ایران بسیار کمیاب هستند. در ادامه، به معرفی برخی از جاذبه‌های این منطقه زیبا می‌پردازیم:

مسیر جاده عباس آباد به کلاردشت

یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های این منطقه، جاده عباس‌آباد به کلاردشت است که شما را به تنگه بهشت هدایت می‌کند. این جاده از زیباترین و دل‌انگیزترین مسیرهای شمال به شمار می‌رود، که با آب و هوایی خنک و مناسب، درختان بلند و رنگارنگ، چشمه‌های جاری و غنی، و به‌ویژه قرار گرفتن در دل جنگل‌های پرآوازه شمالی، آسایش و شگفتی را به شما هدیه می‌دهد.

در طول جاده عباس‌آباد به کلاردشت، شما به دیدن رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری خواهید پرداخت که برای رفاه و راحتی گردشگران و مسافران این منطقه فراهم شده‌اند. این جاده، در فصل پاییز به خصوص تبدیل به فضایی رنگارنگ و رویایی می‌شود که عکس‌های خاطره‌انگیزی را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین، در فصل سرد زمستان، این منطقه با پوشیده شدن از برف تبدیل به صحنه ای فراتر از زیبایی معمولی می‌شود که شما نیز از دیدن این تجربه‌ی فوق‌العاده لذت خواهید برد.

تنگه بهشت در استان سرسبز مازندران 36877345437387

جنگل های هیرکانی

یکی از جذابیت‌های بی‌نظیر منطقه تنگه بهشت مازندران، وجود جنگل‌های هیرکانی است که برای افزایش زیبایی و جذابیت این منطقه نقش بسیار مهمی دارند. جنگل‌های هیرکانی به عنوان یکی از مهم‌ترین جنگل‌های دنیا شناخته می‌شوند که در حفظ تعادل اکوسیستم جهانی نقش بسیار مهمی دارند. استان مازندران نیز از این جنگل‌های مهم برخوردار است که قدمت و پیشینه آن‌ها به ۴۰ میلیون سال پیش باز می‌گردد.

این جنگل‌ها دارای گونه‌های گیاهی فراوانی از جمله درختان تمشک، بلوط، توت، افرا، زغال اخته، آلوهای جنگلی، سیب، کاج، گلابی و… هستند. جنگل‌های هیرکانی به دلیل تراکم بالا و پوشش گیاهی فراوان، موجب جلوگیری از وقوع سیلاب در این منطقه می‌شوند. همچنین، این جنگل‌ها محیط مناسبی برای رویش گونه‌های گیاهی نایاب و منحصر به فرد هستند که به دلیل رطوبت و شرایط آب و هوایی مناسب در این منطقه، به خوبی رشد و پرورش می‌یابند.

جنگلهای هیرکانی استان مازندران 85737357487

پارک جنگلی تنگه

پارک جنگلی خرماچال، واقع در فاصله ۵۰۰ متری از تنگه بهشت، یکی از جاذبه‌های گردشگری برجسته است. این پارک با اسم خرماچال شناخته می‌شود و در فصل تابستان به ویژه، مورد توجه بسیاری از گردشگران و تفریح‌جویان قرار می‌گیرد. واقع در دره‌ای زیبا با درختان پرورش یافته و رودخانه جاری، این پارک جنگلی یکی از مقصدهایی است که هیجان و شادی را به همراه دارد. وجود حوضچه‌های آبی کوچک در این پارک، آن را به گزینه‌ای عالی برای سپری تعطیلات تابستانی تبدیل کرده است.

پارک جنگلی تنگه در مازندران 874836484884


سخن آخر

در این مقاله با منطقه تنگه بهشت در استان مازندران آشنا شدید و آگاه شدید که این تنگه زیبا از جمله جاذبه‌های دیدنی و گردشگری محلی است. با دانستن این اطلاعات، شما می‌توانید از آن به عنوان مقصدی برای یک سفر تفریحی به کلاردشت عباس‌آباد استفاده کنید. بازدید از این تنگه خارق‌العاده و زیبا، که در نزدیکی پارک جنگلی خرماچال واقع شده است، برای گذراندن چند ساعتی در طبیعت سرسبز با رودخانه خروشان، گزینه بسیار مناسبی است.

تنگه بهشت زیبا در مازندران 5648634354143

ارسال دیدگاه