پارک جنگلی نمک آبرود کجاست؟ | امکانات تفریحی + بهترین زمان بازدید

20 تیر 1402
0 دیدگاه
عبور تله کابین از فراز درختان سرسبز پارک جنگلی نمک آبرود 45241541441

پارک جنگلی نمک آبرود یکی از جاذبه‌های محبوب و پرطرفدار در شمال کشور است. این پارک جنگلی دارای جنگل‌های سرسبز است و طول سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

معرفی پارک جنگلی نمک آبرود

پارک جنگلی نمک آبرود به عنوان یک مقصد گردشگری مهم در شهر نمک آبرود شناخته می‌شود و در طول سال بازدیدکنندگان بسیاری را جذب می‌کند. این پارک جنگلی بر روی مساحتی به مساحت 200 هکتار ایجاد شده است و از پوشش گیاهی فراوان بهره می‌برد.درختان فراوان و خودرو در این جنگل رشد کرده‌اند و زیبایی و تازگی بیشتری به منطقه جنگلی می‌بخشند.

درختان سرسبز و تنومند پارک جنگلی نمک آبرود 854584587
جنگل نمک آبرود، مقصدی طبیعی و دلنشین در شمال

مسیر های دسترسی به پارک جنگلی نمک آبرود

برای دسترسی به پارک جنگلی ، به دلیل وسعت آن و قرارگیری در نزدیکی منطقه شهری چندین مسیر موجود است.

مبدا سفر را به عنوان تهران در نظر می‌گیریم، زیرا اکثر مسافران به مناطق شمالی و استان مازندران از تهران سفر می‌کنند. ابتدای مسیر شما از آزادراه تهران – شمال آغاز می‌شود، که نسبت به جاده قدیم تهران – شمال بسیار کوتاهتر است. بنابراین، ابتدای مسیر شما آزادراه تهران – شمال است. شما همچنین می‌توانید این مسیر را ادامه دهید تا به جاده چالوس برسید و در سرراه خود از شهر مرزن آباد عبور کنید. آدرس دقیق پارک جنگلی نمک آبرود در 12 کیلومتری غرب چالوس قرار دارد. بنابراین، شما مسیر را ادامه داده و از چالوس عبور می‌کنید. در هنگام عبور از ورودی شهر چالوس تا 12 کیلومتر بعد، تابلوهای راهنمایی نصب شده‌اند که ورودی پارک جنگلی را در سمت چپ جاده نشان می‌دهند. بنابراین، پس از طی کردن 12 کیلومتر در امتداد چالوس، از یک خروجی سمت چپ خارج می‌شوید که مستقیماً شما را به ورودی پارک جنگلی نمک آبرود می‌رساند.

 آدرس پارک جنگلی :  شهرستان چالوس، نمک آبرود، بلوار ناز

آدرس دقیق پارک جنگلی نمک آبرود
برای دسترسی به آدرس پارک جنگلی نمک آبرود روی نقشه کلیک کنید

شرایط آب و هوایی پارک جنگلی نمک آبرود

با توجه به موقعیت آن در نوار سبز استان مازندران، پارک جنگلی دارای پوشش گیاهی فراوان با درختان کمیاب است. این پارک به دلیل همسایگی با دریا و وجود جلگه‌های وسیع در اطراف خود و شهرک توریستی نمک آبرود، شرایط آب و هوایی بسیار خوب و متعادلی دارد. در فصل‌های سرد، به دلیل اکوسیستم زنده‌ای که توسط درختان و پوشش گیاهی شکل گرفته است، سرمای شدیدی تجربه نمی‌کند. علاوه بر این، در تابستان‌ها نیز پارک جنگلی نمک آبرود بسیار گرم نمی‌شود و شرایط آب و هوایی در این فصل به‌طور کلی متعادل و معتدل است.

شرایط آب و هوایی پارک جنگلی :  پارک جنگلی نمک آبرود شرایط آب و هوایی متعادل و خوبی دارد، با سرماهای ملایم در فصل‌های سرد و هوای معتدل در تابستان.

رودخانه با آب روان و درختان زرد و سبز رنگ پارک جنگلی نمک آبرود
رواناب رودخانه و زیبایی‌های پارک جنگلی نمک آبرود، تلفیق شده و تجربه‌ای بی‌نظیر

پوشش گیاهی پارک جنگلی نمک آبرود

در پارک جنگلی نمک آبرود، می‌توان به وجود انواع مختلف درختان و گیاهان مانند توسکا، شمشاد، افرا و ملچ اشاره کرد. این گونه‌ها با عمری بیش از 700 سال، پوشش گیاهی منحصر به فردی را در پارک ایجاد کرده‌اند و به آن چشم‌اندازی بسیار زیبا و استثنایی بخشیده‌اند.

قدم زدن در میان جنگل احساس روحانی شما را تقویت می‌کند و خستگی را از بین می‌برد. هوای تازه و طراوت‌بخش این منطقه را با استنشاق کردن تجربه خواهید کرد. پوشش گیاهی در تنظیم هوا و تاثیرات اقلیمی این منطقه نقش بسزایی دارد. حضور دریای خزر و رشته کوه‌های البرز در این ناحیه باعث شده است که پوشش گیاهی در شمال کشور بسیار غنی باشد. پارک جنگلی نمک آبرود به عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی در نمک آبرود شناخته می‌شود. بنابراین، اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، حتماً پارک جنگلی زیبای نمک آبرود را در لیست اولویت‌های گردش خود قرار دهید.

  پوشش گیاهی پارک جنگلی :  توسکا، شمشاد، افرا، ملچ

آلاچیق برای استراحت و برگ های نارنجی پاییزی و درختان تنومند پارک جنگلی نمک آبرود 87454544154
آلاچیق‌ها، مکانی آرام و دلنشین برای استراحت و لذت بردن از طبیعت

امکانات تفریحی پارک جنگلی نمک آبرود

یکی از جذاب‌ترین فرصت‌های تفریحی در پارک جنگلی نمک آبرود، تله کابین است. با سوار شدن در آن، می‌توانید بالای جنگل نمک آبرود حرکت کنید و از چشم‌انداز رویایی و بی‌بدیل آن لذت ببرید. اگر به دنبال یک مکان طبیعی برای یافتن آرامش هستید، اینجا مقصد مناسبی است. پارک جنگلی نمک آبرود یکی از بهترین گزینه‌ها برای یافتن آرامش در طبیعت شمال است.

پیاده‌روی در میان گیاهان تازه و طراوت‌بخش یکی از فعالیت‌های اصلی در این جنگل است. بعد از قدم‌زدن در جنگل، می‌توانید بساط پیک‌نیک را روی چمن بگسترانید و در زیر سایه درختان بلند قد استراحت کنید و غذای لذیذ خود را به عنوان یک تجربه بی‌نظیر در طبیعت لذت ببرید.

اگر دوچرخه‌سواری را دوست دارید، می‌توانید دوچرخه خود را همراه ببرید و در جنگل نمک آبرود از این فعالیت لذت ببرید. بدون شک، دوچرخه‌سواری در میان جنگل و درختان انبوه تجربه‌ای منحصربه‌فرد است. اگر به این جنگل سفر می‌کنید، حتماً یک دوربین یا گوشی هوشمند برای گرفتن عکس‌های رویایی و زیبا در این جنگل همراهتان باشد تا به عنوان خاطره‌ای برای شما باقی بماند.

 

تفریحات پارک جنگلی: 

  • تله کابین
  • پیاده روی
  • دوچرخه سواری
عبور تله کابین ها از میان درختان سرسبز و تنومند پارک جنگلی نمک آبرود6956565968596
تله کابین، سفری هیجان‌انگیز و بینظیر

بهترین زمان بازدید از پارک زیبا و جنگلی نمک آبرود

برای بازدید از پارک جنگلی، بهترین زمان نیمه اول سال، به ویژه فصل بهار است. در این فصل، جنگل به زیبایی اوج می‌گیرد و هوا بسیار دلنشین و لذت‌بخش است. در تابستان، هوای منطقه گرمتر می‌شود و برای برخی گردشگران ممکن است ناراحت‌کننده باشد. همچنین، فصل پاییز نیز برای بازدید از این پارک جنگلی بسیار مناسب است.

در فصل پاییز، رنگارنگی بیشترین حضور خود را در جنگل دارد و اگر از سرما ناراضی نیستید، فصل پاییز بسیار مناسب خواهد بود. همچنین، در فصل زمستان، هوا سردتر می‌شود و اگر علاقه‌مند به قدم زدن در جنگل در فصل سرما هستید، می‌تواند میزبان خوبی برای شما باشد.

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی:  نیمه اول سال، به ویژه فصل بهار

پله های سنگی و برگ درختان پاییزی نارنجی رنگ پارک جنگلی نمک آبرود 85485463213
پله‌های سنگی و برگ‌های نارنجی ریخته ، زیبایی خاصی در دل جنگل

ارسال دیدگاه