ناگفته هایی از تاریخچه سی سرا + روش های نوین سرمایه گذاری در آن

23 دی 1401
0 دیدگاه
تاریخچه سی سرا 124564545463210

سی سرا 468468468476887468746

تاریخچه سی سرا، سرشار از زیبایی ها و شنیدنی های گذشته تا کنون است. مازندران فقط دارای یک جاذبه نیست، بلکه از مجموعه ای از جاذبه ها تشکیل شده است، جاذبه هایی که متفاوت بوده و هر کدام به نوعی می تواند جلوه گر خاصی داشته و سبب افزایش میل به تفریح در این منطقه را افزایش دهد.تمام شهرها و منطقه های این استان از کوچک و بزرگ تا روستاهای این استان که در دورترین قسمت و در بلند ترین ارتفاعات قرار گرفته دارای جاذبه ها و زیبایی های مختص به خود است که هنگام ورود به آن می توانید به صورت یک جا بهشت را ببینید.

طبیعت ناب و بکر سی سرا برای استراحت و آرامش ذهنی
طبیعت ناب و بکر سی سرا برای استراحت و آرامش ذهنی

آشنایی با تاریخچه سی سرا

در این استان منطقه ای قرار دارد که به سی سرا معروف است، این بخش از توابع شهر زیبای سلمانشهر همجوار با شهر معروف تنکابن است، شهری که همه آن را با تله کابین می شناسند. تاریخچه سی سرا بر می گردد به زمان های خیلی دور، زمانی که انسان ها به این منطقه آمدند و با دیدن حاصلخیزی خاک آن و وجود رودخانه های زیاد، بساط کشاورزی و کشت چای و برنج را برای تامین معاش خود را انداختد.

با توجه به آخرین سرشماری انجام شده توسط مرکز آمار ایران در سال 1385، جمعیت روستای مذکور شامل 778 نفر و 222 خانوار بوده است.

روستایی بزرگ که در اطراف آن روستاهای زیبایی پراکنده شده اند. می توان با اقامت در این روستا، و اجاره یک ویلای لوکس، سفری خوش برای خود رقم زد. با توجه به این که موقعیت این منطقه روستایی محسوب می شود، اما امکانات زیادی برای اقامت دارد، امکاناتی که برطرف کننده کلیه نیازهای یک مسافر هنگام سفر به این منطقه زیبا است. سی سرا نیز مانند دیگر منطقه های مازندران، جنگل و دریا و کوه را باهم دارد، پس مسافر با آمدن به این منطقه به راحتی می تواند از همه این جاذبه های سی سرا یک جا دیدن و به صورت یک پارچه بهره کافی را در یک زمان کوتاه ببرد.

ویلاهایی با بافت قدیمی وسنتی در لابه لای کوه و دشت سی سرا
ویلاهایی با بافت قدیمی وسنتی در لابه لای کوه و دشت سی سرا

ریشه نام سی سرا

چهل سال پیش، سی سرا شهری بود که در منطقه جنوبی ایران واقع شده بود و 30 تن از کارکنان و مدیران شرکت ملی نفت، که به طور معمول تمام سال در این منطقه کار می کردند، برای استفاده در ایام مرخصی خود، زمینی در این منطقه خریداری کردند و 30 واحد مسکونی را در آنجا برای خود ساختند. نام این منطقه به دلیل تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده، “سی سرا” به معنی “30 خانه” بود. از آن زمان به بعد، این منطقه به نام “سی سرا” مشهور شد.

سی سرا در حصار ابرهای پفکی
سی سرا در حصار ابرهای پفکی

خرید ویلا در سی سرا

در استان های شمالی همه به دنبال ویلا هستند و کم پیش می آید که آپارتمان بر ویلا ترجیح داده شود زیرا مردم برای فرار از زندگی های تنگ آپارتمانی روبه اجاره چند روزه ویلاهای دلباز می کنند، جایی که بتوانند، کمبودهای ناشی از محیط های آپارتمانی را در آن جبران نمایند. آن هایی که سطح درآمدی خوبی داشته می توانند در این روستای زیبا یک ویلای زیبا خریداری کنند، تا با داشتن این ویلا بتوانند در هر فصلی تجربه سفر به مازندران را بدون دغدغه داشته باشند. با توجه به این که سی سرا منطقه ای روستایی است، قطعا خرید ویلا در سی سرا به نسبت یک منطقه شهری نیاز به پرداخت مبلغ کمتری خواهد بود.

تاریخچه سی سرا 5645675645691243
نمای مدرن ویلا با محوطه سازی حرفه ای در سی سرا

خرید زمین در سی سرا

از کم ریسک ترین سرمایه گذاری هایی که می توان در مازندران انجام داد، خرید زمین در سی سرا است. با توجه به این که این منطقه پتانسیل زیادی برای رشد دارد، می توان زمین خرید و به ساخت و ساز پرداخت. در این شرایط سرمایه گذار می تواند به سود زیادی دسترسی پیدا کند، زیرا بازار فروش ویلا در مازندران و استان های همجوار آن در سال های اخیر بسیار داغ می باشد.

زمین متراژ بالا در روستای سرسز سی سرا
زمین متراژ بالا در روستای سرسز سی سرا

خرید آپارتمان در سی سرا

علی رغم علاقه بیشتر مردم به خانه های ویلایی برای گردش و تفریح  اما امروزه آپارتمان ها رو طوری ساخته اند که مردم رغبت بیشتری برای اجاره و یا خرید آن دارند، آپارتمان هایی که امکاناتی به شکل فول در آن ها وجود دارد، و به راحتی می توانند در بالکن آن ها بساط کباب را راه انداخته و در استخر آن شنا کنند. آپارتمان هایی که با سالن های بزرگ، می توانند پذیرای مهمانان با تعداد زیاد باشند.

خرید آپارتمان در سی سرا علاوه بر تامین نیاز خود، برای اجاره دادن نیز اهمیت زیادی دارد. بنابراین خرید آپارتمان در سی سرا یک تیر برای دو هدف است.


سی سرا زیباترین روستای مازندران با تاریخچه ای چندین و چند ساله !

سراسر استان مازندران زیبایی و مناطق خوش آب و هوا وجود دارد که شما می‌توانید لحظات لذت بخشی را در کنار خانواده خود در این مناطق سپری کنید. بهترین فصل هایی که برای مسافرت به استان مازندران را میتوان انتخاب کرد، فصل بهار و تابستان است. چرا که بیشترین جذابیت ها در مناطق شمالی کشور در این فصل ها هستند.

در این مقاله می خواهیم به یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری استان مازندران یعنی روستای سی‌ سرا اشاره کنیم. منطقه ای که هم خوش آب و هوا هست و هم مناطق دیدنی زیادی دارد اما به دلیل عدم اطلاع رسانی گردشگران کمتر کسی از از این منطقه ی جذاب مطلع میباشد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا تمام جاذبه های گردشگری، فرایند خرید ویلا در سی سرا و یا رهن و اجاره ویلا و آپارتمان را در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی سی سرا

سی سرا در یکی از مناطق گردشگری به اسم رحیم‌آباد واقع شده است این منطقه گردشگری ۵۰ خانوار دارد که عموما درآمد آنها از صنعت چایکاری، گردشگری و دامداری به دست می آید. با توجه به اینکه این منطقه گردشگری جمعیت زیادی ندارد  باعث شده تا بکر و دست نخورده باقی بماند و از دخالت انسان در این منطقه بسیار کاسته شده است. به همین منظور تمام گونه های حیوانی و گیاهی در آرامش زندگی می‌کنند و گردشگرانی که از این منطقه بازدید می‌کنند، آرامش خاصی را تجربه می‌کنند. به دلیل اینکه جمعیت این منطقه بسیار کم است باعث شده این منطقه گردشگران کمتری را مشاهده کند.

منبع درآمد مردم سی سرا:

چایکاری، گردشگری و دامداری

طبیعت بکر روستای سی سرا غرق در مه
طبیعت بکر روستای سی سرا غرق در مه

اماکن تفریحی،آداب و رسوم و غذاهای محلی سی سرا

مهمترین جذابیتی که روستای سی سرا دارد این است که از یک طرف به دریا نزدیک است از طرف دیگر فاصله کمی تا جنگل دارد و هر فردی که در این منطقه اقدام به خرید ویلا یا آپارتمان کند به راحتی می تواند به هر دو منطقه مورد نیاز خود برود. شما می‌توانید با کمک وبسایت ویلا نمک آبرود و تیم متخصص حقوقی ما که به صورت ۲۴ ساعته در خدمت شما است و از تمامی حقوق قانونی برای خرید ویلا یا خرید زمین مناسب ساخت و ساز را در این منطقه اقدام کنید و و از امکانات رفاهی آن برخوردار باشید.

آبشار سیاه تاش

یکی از جاذبه های گردشگری که در منطقه سی سرا، سر و صدای زیادی به پا کرده است و گردشگران عموماً از این منطقه دیدن می‌کنند آبشار سیاه تاش می باشد. فاصله این آبشار تا سی سرا بسیار کم می باشد و با پیاده روی می توانید به سرعت به این منطقه زیبا و شاداب برسید. در کنار اینکه این آبشار زیبا می تواند حس آرامش و لحظات لذت بخش را برای شما ایجاد کند موقعیت کسب درآمدی خوبی را نیز می‌تواند فراهم کند.

برای دسترسی به آدرس دقیق آبشار سیاه تاش روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

جریان آب آبشار سیاه تاش در لا به لای تخته سنگ های سرسخت
جریان آب آبشار سیاه تاش در لا به لای تخته سنگ های سرسخت

مراکز خرید

وجود بازارهای سنتی و فروش انواع غذاهای محلی به شیوه سنتی باعث میشود تا حس جوانی پیدا کنید و خاطرات زیبای شما زنده شود. تمامی محصولات غذایی و مواد خوراکی که نیاز داشته باشد را میتوانید در این بازارهای سنتی پیدا کرده و نیاز های روزانه خود را رفع کنید. حتی اگر تمایل به خرید نداشته باشید، می‌توانید با بازارگردی در این بازارها احساس آرامش کرده و خاطرات لذت بخشی را زنده کنید. گردش در این بازارها در کنار خانواده می‌تواند انرژی مثبت جذاب را به شما بدهد.

آداب رسوم مردم سی سرا

در این منطقه عروسی، جشن ها و همچنین دید و بازدیدهای عید دارای رسم و رسوم زیبا و جذابی می باشد و گردشگرانی که از این منطقه بازدید می‌کنند خاطرات لذت بخشی را با خود به ارمغان می آورند. توصیه می‌شود اگر می خواهید از این آداب و رسوم لذت بخش دیدن کنید در فصول بهار و در اعیاد به این منطقه سفر کنید تا بتوانید زیبایی‌های این منطقه را بیشتر مشاهده کرده و آداب و رسوم جالب این منطقه نیز آشنا شوید.

غذای محلی

غذاهای شهری دارای مواد نگهدارنده و انواع مواد شیمیایی می باشد که به سلامت انسان آسیب می زند. اما غذاهای محلی بهترین گزینه برای نگه داشتن سلامت انسان میباشد. در منطقه سی سرا رستوران ها و محل هایی برای پختن غذاهای محلی تعبیه شده است و شما می توانید همواره از غذاهای محلی و کاملا سالم این منطقه برخوردار باشید. غذاهایی از جمله: ماهی نمک دود، انواع برنج محلی و انواع کره، عسل و مربا که می‌تواند طعم زندگی را در وجود شما زنده کند.

غذاهای محلی:ماهی نمک دود، انواع برنج محلی و انواع کره، عسل و مربا

ماهی نمک دودی، از غذاهای محلی روستای سی سرا
ماهی نمک دودی، از غذاهای محلی روستای سی سرا

عرقیات گیاهی سی سرا

طبیعت همه داروهایی که ما نیاز داریم را به ما میدهد و هر درمانی که ما نیاز داشته باشیم را می توان در دل طبیعت پیدا کرد. مردم روستای سی سرا تمامی داروهای گیاهی را به خوبی می شناسند و عرقیات گیاهی هر کدام از این داروها در اختیار این منطقه می باشد. اگر شما نیاز به هر نوع داروی گیاهی داشته باشید می توانید با عزیمت به این منطقه داروی گیاهی خود را پیدا کرده و مراحل درمانی خود را طی کنید. همچنین اگر محقق یا گیاه شناس هستید، بهترین گزینه برای تحقیق بر روی گونه های زیستی و گیاهی منطقه سی سرا است. به عبارتی عرقیات گیاهی که در این منطقه گرفته می شود مهمترین سوغاتی این منطقه می باشد و از جمله با کیفیت ترین داروهای گیاهی که میتوان در این منطقه پیدا کرد همین گیاهان دارویی هستند که انواع بیماری ها را می تواند به خوبی درمان کند.

مهم ترین سوغات سی سرا: داروها وعرقیجات گیاهی

انواع عرقیات گیاهی برداشت شده از روستای سی سرا
انواع عرقیات گیاهی برداشت شده از روستای سی سرا

ارسال دیدگاه