معرفی پارک جنگلی فین چالوس | امکانات + جاذبه های گردشگری

20 خرداد 1402
0 دیدگاه
درختان زرد پارک جنگلی 6323263523232

پارک جنگلی فین، معروف به پارک جنگلی چالوس، از جاذبه‌های دیدنی و زیبای است. این پارک در جنوب شهر و در نزدیکی جاده فوق‌العاده زیبای چالوس قرار دارد. با فضایی سبز و آرامش‌بخش، فین به عنوان یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی منطقه شناخته می‌شود. امکانات و سرویس‌های عالی این مجموعه در کنار طبیعت بکر، آن را به یکی از مقاصد محبوب برای بازدید قرار داده است.

[جریان آب در رودخانه پارک جنگلی فین 5131351521
“جریان آرام آب گل آلود در مسیر پارک جنگلی فین “

معرفی پارک جنگلی فین

تصور کنید در محیطی سبز و زیبا قرار دارید که چشم انداز مسحورکننده‌ای از رودخانه چالوس و کوه‌های قوی البرز را به شما ارائه می‌دهد. این طبیعت شگفت انگیز با نام پارک جنگلی فین شناخته می‌شود که بخشی از رودخانه چالوس را شامل می‌شود. پارک جنگلی فین جزو جاهای دیدنی چالوس است و در بین گردشگران بسیار محبوب است. بوستان فین در حاشیه رودخانه چالوس قرار گرفته و با زیبایی‌های طبیعی خود، به عنوان یکی از مناطق خوش آب و هوا در شمال ایران شناخته می‌شود. اگر شما نیز علاقه‌مندید در محیطی ییلاقی و آب و هوای خوش، به گشت و گذار و پیکنیک با خانواده و دوستانتان بپردازید، بوستان فین یک انتخاب عالی است. این منطقه علاوه بر مناظر خیره کننده، امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی نیز دارد و برای سفری رویایی، بهترین گزینه است. همچنین افرادی که از خستگی ترافیک جاده چالوس خسته می‌شوند، می‌توانند در این محیط سرسبز برای استراحت و آرامش بی‌نهایت، چند ساعتی را سپری کنند.

آلاچیق و چوب های بریده شده درپارک جنگلی فین 313152133
” آلاچیق های سربسنه، مکانی برای استراحت مسافرین “

مسیر دسترسی پارک جنگلی فین

برای دسترسی به پارک جنگلی فین، ابتدا باید به شهر چالوس یا مرزن آباد بروید. این مجموعه در فاصله حدود ۷-۸ کیلومتری از چالوس واقع شده و در مسیر چالوس به مرزن آباد قرار دارد.

  • فاصله پارک جنگلی فین از چالوس:  حدوداً ۱۲ دقیقه در شرایط عادی و بدون ترافیک
  • فاصله پارک جنگلی فین از تهران:  حدوداً ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه در شرایط عادی و بدون ترافیک
لوکیشن پارک جنگلی فین 5212312314
برای دسترسی به آدرس پارک جنگلی فین روی نقشه کلیک کنید.

وجه تسمیه پارک جنگلی فین

پارک جنگلی چالوس، در قسمت قدیمی جنگل فین واقع شده است و در گذشته به عنوان یک دهکده کوچک همراه با پل طلا نیز شناخته می‌شد. نام بوستان فین به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص این منطقه انتخاب شده است. امروزه پارک جنگلی فین با وجود جاذبه‌های زیبایی مانند مرداب هسل، یکی از محبوب‌ترین مناطق استان مازندران و یک مقصد پرطرفدار در تابستان و ایام تعطیلات می‌باشد.

ریشه نام :

دلیل موقعیت جغرافیایی خاص این منطقه انتخاب شده است

پوشش گیاهی پارک جنگلی فین

پارک جنگلی چالوس با گونه‌های گیاهی متنوعی از جمله ممرز، توسکا، انار، ازگیل جنگلی، بلوط، خرمندی، ملج، سه قلو انجیلی، لرگ و یاس های زیبای وحشی، یک صحنه طبیعی فوق‌العاده را به ارمغان می‌آورد. درواقع، هنگام ورود به پارک جنگلی فین، صدای آواز آرامش‌بخش پرندگان اولین چیزی است که شنیده می‌شود و سبب می‌شود که با سرسبزی بی‌نهایت و زیبایی که در آن حضور دارد، به بهشتی زمینی خیره کننده مانند نگاه کنیم. این پارک از جاذبه‌های خاص استان مازندران است و به همین دلیل برای انواع موجودات نیز به عنوان یک زیستگاه مناسب شناخته می‌شود.

پوشش گیاهی پارک جنگلی فین:

ممرز، توسکا، انار، ازگیل جنگلی، بلوط، خرمندی، ملج، سه قلو انجیلی، لرگ و یاس های زیبای وحشی

پارک جنگلی سرسبز فین 635134135
” تابش نور خورشید بر شاخ و برگ های پربار جنگل فین “

گونه های جانوری پارک جنگلی فین

در سفر به پارک جنگلی فین، امکان دیدن حیواناتی مانند شغال، گربه وحشی، گرگ، کبک، غره، حواصیل خاکستری، غاز، مرغابی و خوک نیز وجود دارد. البته، در نزدیکی جمعیت و مناطق حفاظت شده این پارک، حیوانات وحشی حضور نمی‌یابند. در صورت تمایل به گشت و گذار گسترده‌تر و کمپینگ در مناطق کمتر شناخته شده پارک جنگلی فین، مهم است تجهیزات امنیتی مناسب را همراه داشته باشید و با همراهی افراد حرفه‌ای به این مناطق سفر کنید. با این حال، به طور کلی، پارک جنگلی فین محیطی امن و زیباست و برای تفریح در آن نیاز به نگرانی نیست.

گونه های جانوری پارک جنگلی فین:

شغال، گربه وحشی، گرگ، کبک، غره، حواصیل خاکستری، غاز، مرغابی و خوک

گربه وحشی در پارک جنگلی فین 541212415
” گربه وحشی، از گونه های یافت شده در جنگل فین “

امکانات پارک جنگلی فین

پارک جنگلی چالوس دارای امکانات رفاهی بسیار مناسبی برای گردشگران است. این مجموعه شامل امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، پارکینگ، کافه و رستوران، آلاچیق، مناطق مخصوص برپایی چادر، فروشگاه، نیمکت‌ها و محل بازی برای کودکان می‌باشد. همچنین، در پارک جنگلی فین امکان آنتن‌دهی موبایل به خوبی وجود دارد و شما به راحتی می‌توانید به اینترنت دسترسی پیدا کنید.

امکانات پارک جنگلی فین:

سرویس بهداشتی، پارکینگ، کافه و رستوران، آلاچیق، مناطق مخصوص برپایی چادر، فروشگاه، نیمکت‌ها و محل بازی برای کودکان، آنتن‌دهی موبایل 

آلاچیق و درختان سرسبز جنگل فین 31313131521
” آلاچیق های چوبی در دل جنگل سرسبز فین “

جاذبه های گردشگری پارک جنگلی فین

اسب سواری

اسب‌سواری یکی از تفریحات دلپذیر در مناطق شمالی است که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد و مردم محلی از این حیوانات نجیب برای کسب درآمد و ارائه تفریح برای گردشگران بهره‌برداری می‌کنند. در بازدید از جنگل فین می‌توانید مبلغ کوچکی را به صاحبان اسب‌ها پرداخت کرده و سواری جذابی را تجربه کنید. لازم به ذکر است که اسب‌سواری در پارک فین ممکن است همیشگی نباشد و در روزهای بارانی یا زمان‌های خلوت اسب‌ها به منطقه نیاز نباشد. اما در تعطیلات، به ویژه تعطیلات عید و زمان‌هایی که جمعیت پارک بالا است، می‌توانید از اسب‌های آماده‌ی سواری لذت ببرید.

لذت اسب سواری در پارک جنگلی فین:

در تعطیلات، به ویژه تعطیلات عید و زمان‌هایی که جمعیت پارک بالا است

اسب سواری در کنار رودخانه 5413415415415
” همنشینی اسب و رودخانه، در آغوش جنگل، روح را می‌رقصاند “

قدم زدن در اطراف رودخانه

بوستان جنگلی فین در حاشیه رودخانه پرآب چالوس واقع شده و یکی از تفریحات دلپذیر این منطقه، قدم زدن در کنار یکی از زیباترین رودخانه‌های استان مازندران است. با قدم زدن در کنار این رودخانه، لذت صدای آب و جمال پوشش گیاهی آن را تجربه خواهید کرد. در برخی نقاط، شاخه‌های درختان بر روی رودخانه خمیده شده و مناظر خیره کننده‌ای را ایجاد کرده‌اند. قدم زدن یا استراحت در زیر سایه درختان اطراف رودخانه، یکی از تفریحات دلنشین این منطقه است که به شما آرامش بی‌نظیری را هدیه می‌دهد.

رودخانه خروشان و سرسبزی اطرافش 42131121
” برخورد جریان پرخروش آب رودخانه جنگل فین در تخته سنگ ها “

زمین بازی برای کودکان

پارک جنگلی فین، علاوه بر جذابیت بالایی که برای کودکان دارد و محلی خوش‌آیند برای آن‌هاست، زمین بازی کوچکی نیز دارد که دلخوشی کودکان را تکمیل می‌کند و برای فرزندان شما محیطی هیجان‌انگیز است. این زمین بازی شامل انواع وسایل جذابی مانند تاب، سرسره، الا کلنگ و غیره است که کودکان را سرگرم می‌کند.

وسایل زمین بازی پارک جنگلی فین:

تاب، سرسره، الا کلنگ

زمین بازی درپارک جنگلی فین 512121218458
” تجربه شادی و هیجان در سرسره بادی پارک جنگلی فین “

جاذبه های گردشگری اطراف پارک جنگلی فین

سرسبزی در اطراف دریاچه ولشت 252415415
“دریاچه آب زلال ولشت در حصار تپه های سرسبز “

بهترین زمان سفر به پارک جنگل فین

سفر به پارک جنگلی چالوس در فصول بهار و تابستان بهترین زمان است، زیرا شمال کشور در هر فصل سال زیبایی خاص خود را دارد. اما توجه داشته باشید که در تابستان ممکن است به دلیل شرجی هوا برای برخی آزارنده باشد. بنابراین، توصیه می‌کنیم در اردیبهشت ماه به پارک جنگلی فین سفر کنید تا علاوه بر زیبایی طبیعت، از هوای مطبوع و لطیف شمال در این زمان سال بهره‌مند شوید.

بهترین زمان سفر به پارک جنگلی فین :

اردیبهشت ماه

درختان سرسبز سر به فلک کشیده جنگل فین 543413541354
” درختان در هم تنیده در پارک جنگلی فین “

ارسال دیدگاه