معرفی زیپ لاین نمک آبرود | انواع زیپ لاین + مسیر دسترسی

2 خرداد 1402
0 دیدگاه
گردش در دل طبیعت با زیپ لاین 5412355248

هر سال در فصل بهار و تابستان، برنامه‌ها برای سفر آغاز می‌شود و مردم از شهرهای مختلف کشور به منظور بازدید از جاذبه‌های مناطق دیگر، سفر می‌کنند. منطقه سبز و شمالی کشور همواره در یکی از فصل‌های سال میزبان گردشگران است و شهر چالوس و نمک آبرود یکی از مقاصد محبوب در شمال کشور است و جاذبه‌های دیدنی نمک آبرود به اندازه‌ای زیبا و شگفت‌انگیز هستند که برای رفاه و سرگرمی گردشگران، یک دهکده توریستی با تمامی امکانات راه‌اندازی شده است.
شهرک نمک آبرود یک دهکده توریستی است که به خاطر داشتن بلندترین تله‌کابین در ایران شهرت دارد. این تله‌کابین از سطح دریاچه خزر شروع شده و به ارتفاعات رشته کوه‌های البرز می‌رسد. بنابراین در سفر خود می‌توانید دریا و جنگل را در مسافت کوتاهی به دست بیاورید.
از جمله تفریحات نمک آبرود میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تله کابین نمک آبرود
  • قله دیوحمام
  • پارک جنگلی نمک آبرود
  • پل معلق نمک آبرود
  • سورتمه نمک آبرود
  • سینما ۶ بعدی
  • مجتمع پروازی
  • موزه خودروهای تاریخی نمک آبرود
  • باشگاه تیراندازی
  • آکوالیون
  • فرودگاه تفریحی نمک آبرود
  • کارتینگ نمک آبرود
  • پیست موتور چهارچرخ نمک آبرود
  • پینت بال نمک آبرود
  • ساحل نمک آبرود
  • زیپ لاین نمک آبرود
  • تفرجگاه ساحلی نمک آبرود
  • پيست دوچرخه سواری بانوان
  • تفریحات شهربازی نمک آبرود

در ادامه با ماهمراه باشید تا به معرفی زیپ لاین نمک آبرود بپردازیم.

شهرک نمک آبرود 451254213622
شهرک سرسبز و زیبای نمک آبرود

معرفی زیپ لاین

زیپ لاین یک تجربه هیجان‌انگیز و پرطراوت است که به شما امکان می‌دهد بین دو نقطه با ارتفاع‌های متفاوت، به طور خاص از بالا به پایین حرکت کنید. این فعالیت فراورزشی بیش از ورزش معمولی هیجان‌انگیز است و بسیاری از جوانان، نوجوانان و حتی افراد بزرگسال را به خود جذب می‌کند. با شرکت در زیپ لاین، آدرنالین شما بالا می‌رود و شما انرژی خود را تخلیه می‌کنید.

برای انجام زیپ لاین، دو سر ریسمان فولادی بلند را بر روی دو نقطه مرتفع ثابت می‌کنند که شما می‌توانید به این ریسمان از طریق لباس‌های ویژه یا صندلی زیپ لاین متصل شوید که به قرقره‌های بزرگ متصل است و سپس با انتقال خود به ارتفاع مرتفع‌تر، با سرعت و آزادی به سمت نقطه دیگر حرکت می‌کنید. این تجربه بی‌نظیر به شما احساس حرکت در هوا و جریان آزاد را می‌دهد.

طرز کار زیپ لاین چیست ؟

برای انجام زیپ لاین، دو سر ریسمان فولادی بلند را بر روی دو نقطه مرتفع ثابت می‌کنند که شما می‌توانید به این ریسمان از طریق لباس‌های ویژه یا صندلی زیپ لاین متصل شوید که به قرقره‌های بزرگ متصل است

زیپ لاین 54123524875
زیپ لاین از تفریحات هیجان انگیز

راه های دسترسی به زیپ لاین نمک آبرود

برای دستیابی به زیپ لاین، باید خودتان را به محوطه پارک جنگلی نمک آبرود منتقل کنید، زیرا زیپ لاین در بالای کوه قرار دارد. در ابتدا، به محدوده شهرک تفریحی وارد شوید، در مرحله بعدی، به سمت تله کابین حرکت کنید و بلیط تله کابین را خریداری کنید تا بتوانید خودتان را به بالای کوه منتقل کنید. به یاد داشته باشید که زیپ لاین فقط از طریق تله کابین در دسترس است و هیچ روش دیگری نمی‌تواند شما را به بالای کوه ببرد. همچنین، در نمک آبرود دو خط تله کابین با مسیرها و قیمت‌های متفاوت وجود دارد. قبل از سوار شدن به تله کابین، از مسئولان محلی راهنمایی بخواهید تا اشتباهی رخ ندهد.
با رسیدن به بالا، باید دوباره به تهیه بلیط زیپ لاین فکر کنید. اما نگران نباشید، هیجانی که در انتظارتان است به حدی است که هزینه آن دوباره به چشمانتان نخواهد خورد. عجله نکنید، زیرا تعداد زیادی مانند شما در انتظارند تا این تجربه پرواز در آسمان را داشته باشند. وقتی نوبت شما شد، با آرامش و خونسردی، لوازم ایمنی خود را از راهنما دریافت کنید. به توصیه‌های او گوش کنید و خود را از آزمودن کارهای خطرناک و شیطنت در امان نگه دارید. به شما قول می‌دهم که این بازی به حدی هیجان‌انگیز باشد که برای مدت زمانی انرژی اضافی را ذخیره کنید.

مسیر دسترسی به زیپ لاین نمک آبرود :

محوطه پارک جنگلی نمک آبرود، محدوده شهرک تفریحی، تله کابین، زیپ لاین

لوکیشن دقیق زیپ لاین نمک آبرود 75212125245
برای دسترسی به آدرس دقیق زیپ لاین نمک آّرود روی نقشه کلیک کنید.

انواع زیپ لاین

حالت زیپ لاین نشسته

در این تجربه چنانکه در ذهن شما شکل گرفته، شما روی یک صندلی نشسته‌اید و به یک سیم بکسل از بالا وصل شده‌اید و در طول مسیر حرکت، به طرز شیک و با جلوه‌ای مجلسی جابجا می‌شوید و احساس باد در سر و صورتتان را تجربه می‌کنید. در این مدل، یک جلیقه هارنس به شما داده می‌شود یا روی همان صندلی‌مانند قرار می‌گیرید. با این حال، شما بدون نگرانی می‌توانید این تجربه را لذت ببرید زیرا هم یک کلاه ایمنی دارید و هم کمربندهای قوی که شما را در طول مسیر نگه دارند که در واقع، این تجربه بسیار ایمن است مگر اینکه در شرایط بسیار بد قرار بگیرید که در آن صورت خطر صدمه و آسیب به شما خواهد وارد شد اما از نظر ایمنی، این مدل زیپ لاین بسیار بسیار بالاست.

زیپ لاین نشسته 5412542135
“در زیپ لاین نشسته نمک آبرود، آرامشی در حضور طبیعت ایجاد می‌شود.”

حالت زیپ لاین پرواز

حس پرواز واقعی در ذات انسان جاری است؛ فاصله زمانی و جغرافیایی هم اهمیتی ندارد. همه ما دوست داریم مثل پرنده‌ها پرواز کنیم. یک نمونه از زیپ لاین وجود دارد که به شما احساس پرواز را القا می‌کند که در این حالت، کمر و پاهای شما با بندهای محکم بسته می‌شوند. دستانتان را آزاد می‌کنید و جلوه‌ی پروازی را به خود می‌بخشید و تخیل شما به همراه زیپ لاین جاری می‌شود. این تجربه بسیار جذابی است که در زبان خارجی، این حالت را “حالت آنجل” می‌نامند.

زیپ لاین پروازی 541325875
“در زیپ لاین پروازی نمک آبرود، لحظه‌ای از آزادی در هوا رقم می‌خورد.”

حالت زیپ لاین ایستاده

در زیپ لاین، یک حالت هیجان‌انگیز دیگر نیز وجود دارد که به همه توصیه نمی‌شود. این حالت بسیار شیرین و جذاب است، اما تنها برای افرادی که جسارت کافی دارند مناسب است. در این حالت، فقط کمر شما با چند نوار محکم به سیم بکسلکه متصل می‌شود و دست و پاهای شما آزاد است و شما می‌توانید مانند یک کودک بازیگوش، هر حرکتی که دوست دارید را انجام دهید همچنین می‌توانید جیغ بزنید، بدن خود را کج و راست کنید و هر نمایشی را که می‌خواهید اجرا کنید.
این تجربه هیجان‌انگیز و جالب است، اما باید توجه داشت که ممکن است نیاز به مهارت و تجربه خاصی داشته باشد و برای همه مناسب نباشد همچنین، در این حالت باید احتیاط کنید و مراقب خودتان باشید.

زیپ لاین ایستاده 54213622
“در زیپ لاین ایستاده نمک آبرود، لحظه‌ها در شکوفایی خود ثابت می‌مانند.”

حالت زیپ لاین آویزان

ممکن است درباره حالت آویزان دیگری که در زیپ لاین وجود دارد، سوال بپرسید. آیا در همه حالت‌ها، کاربر به سیم آویزان است؟ اگرچه این حالت مشترک بین همه انواع زیپ لاین است، اما می‌توانیم این مفهوم را کمی گسترش دهیم. شاید حالت آویزان وارونه نامی مناسب‌تر باشد و بدون شک، وقتی تصویر این حالت را می‌بینید، احساس ترس می‌کنید و این طبیعی است. احتمالاً تنها یک درصد کوچکی از ماجراجویان برای تجربه این حرکت ترسناک را دارند که در حالت آویزان وارونه، شما از مچ پا به سیم بکسل آویزان می‌شوید.

زیپ لاین وارونه 5541145
“در زیپ لاین وارونه نمک آبرود، خنده‌ها به شوق شیرینی مبدل می‌شود.”

ارسال دیدگاه