معرفی تله کابین نمک آبرود | آدرس دقیق + امکانات

27 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
تله کابین نمک آبرو در حااگذر از ارتفاعات 47844222

نمک آبرود، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در استان مازندران و با فاصله ۱۲ کیلومتری از شهر چالوس قرار دارد. منطقه سرسبز وخوش آب‌وهوا، به دلیل شرایط اقلیمی مطلوب و وجود مناظر طبیعی زیبا، همواره جذابیت بسیاری برای بازدیدکنندگان داشته است. تله‌کابین نیز به عنوان یک از مزایای برجسته این منطقه شناخته شده و توریست‌ها را به خود جذب می‌کند.

فاصله نمک آبرود تا چالوس:

12 کیلومتر

معرفی تله کابین نمک آبرود

تله کابین توریستی نمک آبرود یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های تفریحی در شهر نمک آبرود است. این تله کابین بیش از ۳ کیلومتر از جاده را به سمت بالا حرکت و با عبور از دومین ارتفاعات، تجربه‌ای بی‌نظیر از طبیعت مرتفع منطقه را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

سفر با تله کابین در مسیری هیجان‌انگیز و مملو از چشم‌اندازهای دیدنی است. با نگاه به پایین، دره‌های سرسبز و طبیعت زیبایی که از هر طرف به چشم می‌خورد، جذابیت سفر را دو چندان می‌کند.

همچنین، تله کابین منطقه نمک آبرود در فصول سرد سال، به‌عنوان یکی از مقصدهای محبوب برای علاقه‌مندان به اسکی و اسنوبردینگ شناخته می‌شود. در این فصل، چشم‌انداز سفر با همه وجود خود رنگارنگ‌تر و دیدنی‌تر می‌شود.

تله کابین نمک آبرو در حااگذر از ارتفاعات 47844222
تله کابین نمک آبرود بر فراز ابرها

آدرس + ساعت کاری تله کابین نمک آبرود

آدرس: مازندران، چالوس، کیلومتر ۱۲ جاده چالوس، تنکابن، شهرک توریستی نمک آبرود

از ساعت ۸ صبح تا ۷ بعدازظهر (۱۹)، شما می‌توانید از امکانات دو خط تله کابین استفاده نمایید؛ البته بسته به‌روز، این زمان ممکن است تغییر کند. در روزهای تعطیل که تعداد بیشتری از مسافران مشتاق استفاده از تله کابین هستند، بلیت‌ها به سرعت فروخته می‌شوند.

 مازندران، چالوس، کیلومتر ۱۲ جاده چالوس، تنکابن، شهرک توریستی نمک آبرود و ساعت کاری 8 تا 19 است.

تله کابین نمک آبرود درحال حرکت 4879966
تله کابین نمک آبرود هنگام حرکت

مشخصات خط 1 تله کابین نمک آبرود

خط یک تله کابین منطقه نمک آبرود با استفاده از تکنولوژی سوئیسی ساخته شده و به ارتفاع ۱۰۵۰ متر بالا می‌رود. این خط ، بنابراین هر کابین قادر به جایگیری ۴ نفر در حین حرکت با سرعت ۳ متر بر ثانیه می‌باشد.دارای ۴۲ کابین با ظرفیت ۴ نفر است که در کمتر از ۱۵ دقیقه، این خط ۱۲۰۰ متر مسافت را پشت‌سر می‌گذارد و به قله مدوبن می‌رسد. ارتفاع دکل‌های خط یک تله کابین نمک آبرود بین ۵ تا ۵۰ متر متغیر است. هر چه به سمت بالاتر حرکت کنید، ارتفاع از سطح زمین بیشتر می‌شود و دکل‌ها بلندتر می‌شوند. با سوار شدن بر تله کابین، می‌توانید چشم انداز فوق‌العاده‌ای از شهر نمک آبرود را تجربه کنید.

 تا ارتفاع ۱۰۵۰ متر بالا می‌رود که دارای ۴۲ کابین با ظرفیت ۴ نفر است.

تله کابین خط 1 در حال عبور از ارتفاعات 44122122
تله کابین خط 1 در ارتفاعات

مشخصات خط 2 تله کابین نمک آبرود

با توجه به استقبال بیشمار مردم از این منطقه گردشگری و تفریحی در سال‌های اخیر، خط دوم تله کابین نیز به بهره‌برداری رسید. خط دو تله کابین ارتفاعی حدود ۷۰۰ متر، ۳۵ کابین با ظرفیت ۶ نفر دارد. سرعت هر کابین در این خط حدود ۶ متر بر ثانیه است و با سوار شدن در آن، در کمتر از ۱۰ دقیقه شما را به قله می‌رساند که دو برابر خط یک تله کابین نمک آبرود است. همچنین طول این مسیر حدود ۱۷۰۰ متر است و گزینه بسیار عالی‌ای برای لذت بردن از منظره‌های فوق‌العاده و غافلگیر کننده منطقه است.

ارتفاعی حدود ۷۰۰ متر، ۳۵ کابین با ظرفیت ۶ نفر دارد و در هر کابین می‌توان ۶ نفر را جای داد.

تله کابین خط 2 2155222
تله کابین خط 2 هنگام شروع حرکت

ایمنی تله کابین نمک آبرود

تله کابین توریستی نمک آبرود با رعایت تمامی استانداردها و اصول ساخت و ساز ساخته شده است، که این موضوع خوشبختانه منجربه هیچ حادثه‌ای در این مجموعه نشده است . برای حفظ امنیت و سلامت گردشگران، اقداماتی انجام می‌شود، برای مثال تمام کابین‌ها روزانه بررسی می‌شوند و بسیاری از قطعات مانند لاستیک‌ها، چرخ‌های دکل، بلبرینگ‌ها و غیره همچون روزانه یا سالانه تعویض می‌شوند.

برای حفظ امنیت و سلامت گردشگران، اقداماتی انجام می‌شود مانند مثال تمام کابین‌ها روزانه بررسی می‌شوند و قطعات آن عوض میشوند.

تله کابین نمک آبرود در ارتفاعات 74585622
تله کابین نمک آبرود در حال حرکت

جاذبه های اطراف تله کابین نمک آبرود

زیپ لاین 4875412
زیپ لاین از جاذبه های اطراف تله کابین نمک آبرود

تفریحات منطقه توریستی نمک آبرود

  • پاراگلایدر
  • چتر
  • بالگرد
  • کایت
  • پیست دوچرخه سواری
  • سینماهای چند بعدی
  • تفرجگاه ساحلی
پاراگلایدر 45222
پاراگلایدر یکی از تفریحات تله کابین نمک آبرود

امکانات بالا قله

بعد از سواری در تله کابین، به ایستگاه نهایی می‌رسید که در آن با یک چشم انداز فوق‌العاده از جنگل پوشیده به پوشش گیاهی سبز، درختان بلند و هوای خنک روبرو خواهید بود.

در این جنگل سرسبز، آلاچیق‌های زیبا برای استراحت و بوفه برای خرید محصولات غذایی محلی شمالی در دسترس میباشند، اما امکان برپایی چادر و زیرانداز در این منطقه نیست. بنابراین، تنها به لذت‌بردن از طبیعت و آب و هوای فوق‌العاده این منطقه محدود شده و باعث خوشحالی شما خواهد شد.

دلیل وجود این محدودیت در این است که فضای محدودی برای گردشگران در این مجموعه فراهم شده است، لذا به منظور اینکه همه از این منطقه سبز و زیبا بهره‌مند شوند، پس از گشت و گذار، باید دوباره به تله کابین سوار شوید و به ایستگاه اول خود بازگردید.

  • آلاچیق
  • بوفه
مردم در حال خرید از بوفه 452122
بوفه از امکانات بالای قله

امکانات رفاهی تله کابین نمک آبرود

به جز تله‌کابین، سورتمه و پل معلق چوبی، در دهکده تفریحی نمک آبرود امکانات دیگری نیز ارائه شده است. این امکانات شامل هتل، ویلا، نمازخانه، سرویس بهداشتی، فروشگاه‌های متنوع، پارکینگ، رستوران و کافه می‌شوند. این امکانات به منظور رفاه حال گردشگران ایجاد شده‌اند و قابل دسترسی هستند. بنابراین، با اطمینان کامل می‌توانید به این منطقه تفریحی دلنشین سفر کنید و از امکانات تفریحی و رفاهی آن بهره ببرید. این منطقه فرصتی خوب برای لذت بردن از لحظاتی پر از هیجان و آرامش است.

 هتل، ویلا، نمازخانه، سرویس بهداشتی، فروشگاه‌های متنوع، پارکینگ، رستوران و کافه

 

ارسال دیدگاه