نمک آبرود و جاذبه هایش | نگاهی بر تاریخچه آن

25 دی 1401
0 دیدگاه
شهر نمک آبرود 54156465514231

نمک آبرود 698464864684867416848

شهر نمک آبرود منطقه ای گردشگری شناخته شده در بین گردشگران به عنوان یکی از شهرهای توریستی وگردشگری در شمال کشور سالانه میزبان گردشگران بسیار زیادی نیز می باشد. نمک آبرود در اصل یک شهرک گردشگری است که در استان مازندران قرار دارد.

شهر نمک آبرود کجاست؟

نمک آبرود یکی از نقاط گردشگری برتر و لوکس در استان مازندران محسوب می‌شود. برای دسترسی به این شهرک زیبا، شما می‌توانید از جاده چالوس استفاده کرده و پس از ورود به شهرستان چالوس، مسیر غربی آن را دنبال کنید تا با طی 12 کیلومتر به مقصد برسید.

نمک آبرود به دو بخش توریستی و مسکونی تقسیم می‌شود. بخش مسکونی آن برای همه افراد با ورود آزاد و بدون هزینه‌ای قابل دسترسی است و جاذبه‌های گردشگری آن به راحتی قابل دیدن هستند. اما برای دسترسی به بخش توریستی، باید هزینه‌ای به عنوان حق ورود پرداخت کنید تا بتوانید از امکانات رفاهی و گردشگری موجود در این بخش استفاده کنید.

آدرس نمک آبرود 6465846465869
برای مشاهده آدرس دقیق روی نقشه کلیک کنید.

تاریخچه شهر نمک آبرود

در سال 1367، در استان مازندران، یک شهرک در زمینی به مساحت 650 هکتار واقع در نزدیکی دریا و جنگل ساخته شد. هدف اصلی ساخت این شهرک بوداین بود که یک اقامتگاه تفریحی مناسب با تمامی معیارهای یک تفرجگاه اصولی را ایجاد کنند و به علاوه فشار جمعیتی گردشگران را از شهرهای توریستی دیگر استان کاهش دهند. با ورود گردشگران زیاد به مازندران، شهرک نمک آبرود توانست فشار زیادی را به خود جذب کند و به عنوان یک مقصد توریستی جذاب شناخته شود.

تاریخچه شهر نمک آبرود

در سال 1367، در استان مازندران، یک شهرک در زمینی به مساحت 650 هکتار واقع در نزدیکی دریا و جنگل ساخته شد.

نمایی از شهرک توریستی نمک آبرود
نمایی از شهرک توریستی نمک آبرود

آب وهوای نمک آبرود

محل نمک آبرود در قلب رشته کوه‌های البرز قرار دارد و به سمت شمال به دریای خزر می‌رسد. این جایگاه منحصربه‌فرد باعث شده تا آب‌وهوای خاصی در این ناحیه شکل گیرد. در طول فصول سال، این شهر شاهد آب‌وهوای متنوعی می‌باشد. در فصل زمستان، با ورود سیستم بارشی و باد سرد از سمت سیبری، این منطقه تحت تأثیر آب‌وهوای سرد قرار می‌گیرد. برف و باران بسیاری از مناطق این شهر را به سفیدی می‌پوشاند. در تابستان، با ورود سیستم‌های هوایی مدیترانه‌ای، آب‌وهوای مرطوب و گرم را تجربه می‌کنید. با توجه به ورود سیستم‌های آب‌وهوایی مختلف به این شهر، شاهد تغییرات آب‌وهوایی متفاوتی هستید. مسافرانی که چند بار در سال به این شهر سفر می‌کنند، تجربه کرده‌اند که در فصل‌های مختلف، شاهد آب‌وهوای کوهستانی، مرطوب و سرد هستند.

آب و هوای بهاری نمک آبرود 4165849685418

جاهای دیدنی نمک آبرود

شهر نمک آبرود دارای پارک های جنگلی با درختان سرسبز و تنومندی است که ارزش چندین بار دیدن را دارند. این منطقه مجهز به امکانات رفاهی است. امکاناتی نظیر مراکز خرید، رستوران ها، پارکینگ ها و سرویس های بهداشتی برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است. با توجه به اهمیت این بخش در حوزه گردشگری، در مطلب جاذبه های دیدنی نمک آبرود توضیحات کاملی را برایتان ارائه دادیم و در ادامه به برخی از این جاذبه ها میپردازیم

امکانات رفاهی شهرک نمک آبرود

مراکز خرید، رستوران ها، پارکینگ ها و سرویس های بهداشتی

تله کابین نمک آبرود

میان جنگل و کوه های آرام نمک آبرود، تله کابینی به طول دو کیلومتر از جنوب شرقی این منطقه گردشگری عبور می کند و یکی از جاذبه های مهم آن محسوب می شود. این تله کابین، امکان تماشای چشم انداز طبیعی زیبای منطقه را به گردشگران ارائه می دهد.

سورتمه نمک آبرود

در صورتی که تا به حال سورتمه سواری را تجربه نکرده اید، به شدت توصیه می کنیم که حتماً سورتمه نمک آبرود را امتحان کنید. افرادی که قبلاً این تجربه را داشته اند، همواره از آن به عنوان یکی از بهترین و جذاب ترین خاطرات خود یاد می کنند. مسیر سورتمه با طراحی مناسب خود، مناظر زیبا و جذابی را به نمایش می گذارد و به بازدید کنندگان لحظاتی پر مهارت و هیجان انگیز را تجربه می دهد. این مسیر به طول 1250 متر، از میان جنگل ها و کوه ها عبور می کند و تجربه ای بی نظیر از سورتمه سواری را برای مسافران به ارمغان می آورد.

سورتمه نمک آبرود

سورتمه نمک آبرود به طول 1250 متر میباشد

هیجان سورتمه سواری در نمک آبرود
هیجان سورتمه سواری در نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود

در ارتفاع 45 متری از زیر جنگل ها و درختان عبور کرده و منظره ای خارق العاده از پایین را تماشا کنید، با پل معلق نمک آبرود. این پل با طولی برابر 200 متر، یکی از مسیر های هیجان انگیز و پرطرفدار برای مسافران و گردشگران است که امکان تجربه یک سفر بی نظیر را به همراه دارد.

زیپ لاین  در شهر نمک آبرود

می توانید در نمک آبرود جزو جاهایی که برای تفریح و گردشگری جذاب هستند، زیپ لاین را تجربه کنید. اگر شما به این گونه فعالیت ها علاقه دارید، زیپ لاین می تواند یکی از گزینه های شما باشد. مسیر زیپ لاین بین دو قله قرار دارد و مناسب برای کسانی است که از ارتفاع ترس ندارند. این تفریح به شدت مهیج است و می تواند باعث افزایش ترشح هورمون آدرنالین در بدن و افزایش درجه هیجان در انسان شود.

تفریحات دیگر نمک آبرود

  • پرواز تفریحی نمک آبرود
  • پینت بال نمک آبرود
  • باشگاه تیراندازی نمک آبرود

 

امکانات تفریحی این شهرک رویایی

مهمترین مسئله ای که گردشگران در زمان عزیمت به مناطق تفریحی به آن‌ها اهمیت میدهند کثرت اماکن تفریحی می باشد . باید بگویم در این منطقه زیبا اماکن مختلف از جمله پارک جنگلی، سورتمه و تله کابین وجود دارد و هر کدام از این خدمات تفریحی می توانند لحظات خوشی را برای شما و خانواده شما ایجاد کنند.

  • ساحل نمک آبرود
  • پارک جنگلی نمک آبرود
  • شهربازی نمک آبرود
  • پل معلق نمک آبرود
  • تله کابین نمک آبرود
  • پینت بال جنگلی نمک آبرود
  • حمام دیو نمک آبرود
  • سورتمه سواری
  • باشگاه تیراندازی
  • کارتینگ
  • زیپ لاین
  • پیست دوچرخه سواری بانوان
  • مجموعه پروازی نمک آبرود
  • پیست موتور و ماشین ATV پارک ساحلی نمک آبرود
  • تفریحات آبی(جت اسکی،شاتل سواری،قایق سواری، پاراسل، هاورکرافت)

 

کمین کردن بازیکنان در بازی پینت بال در نمک آبرود
تجربه تیراندازی و شلیک در پینت بال بازی نمک آبرود

باشگاه تیر اندازی نمک آبرود

اگر شما به تیراندازی علاقه مند باشید منطقه نمک آبرود بهترین گزینه می باشد. این منطقه در سال ۱۳۸۰ به صورت رسمی برای انواع ورزش های تیراندازی ساخته شده است و همه مردم میتوانند از این باشگاه استفاده کنند چرا که صرفاً این منطقه برای ورزشکاران تعبیه نشده است. با توجه به اینکه این باشگاه شرایط خدماتی از جمله رستوران و استراحتگاه نیز دارد می توان مدت زیادی را در این منطقه سکونت و از تفریحات سالم برخوردار باشید. این باشگاه انواع تفنگ های شکاری را دارا است و شما میتوانید تجربه ی جالبی در زمینه تیراندازی را کسب کنید و تبحر خود را بسنجید.

باشگاه تیراندازی نمک آبرود:

همه مردم میتوانند از این باشگاه استفاده کنند زیرا این منطقه صرفا برای ورزشکاران تعبیه نشده است.

برای دسترسی به آدرس دقیق باشگاه تیراندازی نمک آبرود روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

تمرین تیراندازی با اسلحه های مجهز در باشگاه تیراندازی نمک آبرود
تمرین تیراندازی با اسلحه های مجهز در باشگاه تیراندازی نمک آبرود

پارک جنگلی

نکته جالبی که در مورد پارک جنگلی نمک آبرود باید به آن اشاره کنیم وجود گونه های زیادی از گیاهان می باشد. در این پارک جنگلی که به مساحت 200 هکتار میرد انواع درخت های شمشاد، توسکا و … وجود دارد. با توجه به اینکه تله کابین شهرک نمک آبرود از این جنگل می گذرد جلوه ای بسیار زیبا برای گردشگران ایجاد می کند. مخصوصا اینکه در این جنگل زیبا اماکنی اختصاص داده شده تا گردشگران بتوانند از محیط سالم و زیبای این جنگل بهره‌مند شوند.

مساحت پارک جنگلی نمک آبرود:

200 هکتار

درختان بلند قامت در حصار مه در پارک جنگلی نمک آبرود
محل پیاده روی سنگ فرش شده در پارک غرق در مه نمک آبرود

بهترین زمان سفر به نمک آبرود

مناطق گردشگری استان مازندران برای مسافرت در فصل بهار و تابستان بهترین گزینه هستند. پس به شما پیشنهاد می کنیم در صورتی که قصد عزیمت به مناطق گردشگری همچون نمک آبرود در استان مازندران را دارید حتما در فصل بهار یا تابستان به این شهر های زیبا سفر کنید تا از زیبایی هایی که در این شهرک وجود دارد کمال استفاده را ببرید.

بهترین فصل سفر به نمک آبرود:

بهار و تابستان

رویش گل های رنگارنگ بهاری در دل کوه های نمک آبرود
رویش گل های رنگارنگ بهاری در دل کوه های نمک آبرود
کمین کردن بازیکنان در بازی پینت بال در نمک آبرود
تجربه تیراندازی و شلیک در پینت بال بازی نمک آبرود

 

ساحل شنی دریای نمک آبرود در آسمان ابری 4785468547
ساحل شنی نمک آبرود در آسمان ابری
حرکت تله کابین های قرمز رنگ به سمت جنگل نمک آبرود
حرکت رو به جنگل تله کابین ها در آسمان نمک آبرود
حصار کشی منطقه سورتمه سواری در نمک آبرود
هیجان سورتمه سواری در دل جنگل های نمک آبرود

ارسال دیدگاه