نکات ضروری سرمایه گذاری با خرید ویلا در هچی رود که باید بدانید

15 دی 1401
0 دیدگاه
خرید ویلا در هچی رود 5416541512

اگر شما هم به فکر سرمایه گذاری با خرید ویلا در هچی رود هستید، پیشنهاد می شود تا انتها با ما همراه باشید و این محتوا را از دست ندهید. همان‌طور که اغلی مردم می‌دانند برای گردشگری و تنوع آب و هوایی یک ایران است و یک منطقه شمال و یک مازندرانی که بی‌ نهایت سرسبز است. مازندرانی که چشم هیچ‌ کس به خاکش نمی‌ افتد زیرا رنگ سبز در همه قسمت های این استان موج می زند. تماما سرسبزی و حتی کوهستان‌ های این استان سرسبز و با داشتن جنگل‌ ها بر روی این کوه‌ های مرتفع، زیبایی مازندران را چند برابر کرده‌ است.

یکی از این زیبایی‌ها و جاذبه‌ هایی که در طبیعت زیبای مازندران وجود داشته شهر هچی رود  است  این شهر در نزدیکی‌ های شهر پرجاذبه‌ی چالوس قرار گرفته است. این منطقه تا قبل از دهه قبل روستایی کوچک بوده و در سال‌ های اخیر به نوعی آن را شهر می‌ نامند دلیل نیز این است که، با گذشت زمان و جاذبه‌ های بسیار دیدنی که در این شهر وجود دارد و رفت‌ و آمدهایی که گردشگران و توریست‌ ها به این روستا داشته‌ اند و امکاناتی که برای درآمد زایی و سرمایه‌ گذاری در ساخت‌ و ساز ویلا آپارتمان و امکانات لازم برای زندگی و و میزبانی مسافران داشته در سال‌ های اخیر این روستا را به شهری کوچک نامیدند.

در گذشته این منطقه از توابع شهر چالوس بوده‌ است همانطور که گفته شد حالا خود دیگر یک شهر به حساب می‌ آید و جاذبه‌ های بسیار دیدنی دارد که ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با جاذبه‌ های دیدنی هچیرود آشنا کنیم.

 

نمایی از شهر توریستی هچیرود
نمایی از شهر توریستی هچیرود

سرمایه گذاری در هچی رود

بر اساس شرایط قرار گیری روستاهای نزدیک به هم،  و این که چند روستا کنار هم بود و با خرید و فروش زمین‌ های اطراف روستاها، مساحت بین آن ها کم و کم‌ تر شد و با ساخت‌ و ساز زمین و تبدیل کردن آن به ویلا، تمامی آن ها به‌ هم چسبیده شد و به شهر هچی رود تبدیل گشت. مردمان این روستا به کار کشاورزی مشغول هستند، البته کشاورزی، شغل اکثر مردم شمال کشور است که در مزارع های مختلف مشغول هستند.

از میان افراد کشور، برخی وجود دارند که هنگام سفر به هچی رود جهت گردش و تفریح و دیدن مناظر منحصربه فرد، محو این سرزمین می شوند و اقدام به خرید زمین می کنند و یا  وارد کار ساخت‌ و ساز و خرید ویلا می شوند؛ این مورد نشان دهنده این مورد هست که مسافرانی هم هستند به‌غیر از مردم بومی این شهر، که برای خرید و فروش در این منطقه وارد کار شده‌ اند و زمین‌ های اطراف این روستا را خریداری می‌ کنند و شروع به ویلاسازی با معماری های متفاوت می کنند.

یعنی اگر شما بخواهید برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی این منطقه به این شهر سفر کنید محلی برای سکونت دارید و این‌طور نیست که شما باید در چالوس و یا شهرهای اطراف این شهر کوچک ویلا و یا آپارتمان اجاره کنید، تا بتوانید تمام لذت خود را از مشاهده ریز ترین مکان جذاب این منطقه ببرید.

زیبایی شهر هچیرود با بافت گیاهی سرسبز و روح نواز
زیبایی شهر هچیرود با بافت گیاهی سرسبز و روح نواز

نکات قبل خرید ویلا در هچیرود

  1. مکان و وضعیت جغرافیایی ویلا: باید محل ویلا در نزدیکی به مراکز خدماتی و امکانات اجتماعی، همچون بیمارستان، فروشگاه، پارک و … باشد.
  2. وضعیت سند و اسناد: باید از صحت و قانونی بودن سند ویلا اطمینان حاصل کرد.
  3. وضعیت ساختمان و تعمیرات: باید مشخص شود وضعیت ساختمان ویلا و نیاز به تعمیر و بازسازی چقدر است.
  4. محیط زیست و منظره: ویلا باید در محیطی آرام و دلنشین و منظره‌ای جالب و دل‌نشین واقع شده باشد.
  5. قیمت ویلا: قیمت ویلا باید با ویلاهای مشابه در منطقه مقایسه شود و در رنج منطقی باشد.
  6. رهن و اجاره: در صورت نیاز به رهن و اجاره ویلا، شرایط مربوطه باید بررسی شود.
  7. مشاوره از متخصصان معتبر: مشاوره از متخصصان معتبر در زمینه خرید ویلا و امور حقوقی و قانونی مربوطه، بسیار مفید و ضروری است

بازسازی حمام ویلا در شهر هچیرود
بازسازی حمام ویلا در شهر هچیرود

جاذبه های هچی رود

  • رودخانه هچیرود
  • باغ مرکبات هچیرود
  • روستاهای توریستی هچیرود
فصل برداشت پرتغال های تازه در باغ های مرکبات هچیرود
فصل برداشت پرتغال های تازه در باغ های مرکبات هچیرود

این شهر کوچک، با جمعیتی بالا ده‌ هزار نفر در نزدیکی‌ های چالوس است، همه چیز برای یک تفریح هیجان انگیز در این منطقه مهیا است. یکی از این جاذبه‌ ها رودخانه‌ ای در کناره این شهر است.

کنار این رودخانه می توان اتراق کرد و یک آتیش به راه انداخت سپس با استفاده از یک تور ماهی گیری، ماهی هایی از این دریاچه گرفت و با آتیش کباب کرد و بعد از خوردن ناهار، بساط یک چای آتیشی‌ را پهن‌کرد.

این رودخانه با طبیعتی زیبایی که کنار خود دارد بیشتر مسافران و گردشگران که به سمت هچی رود می‌ روند ساعاتی را در کنار این رودخانه می‌ گذرانند و چون بسیار منطقه‌ ای زیبا و اطرافی دل‌نشین دارد شما می‌ توانید لحظات خوشی را در کنار این رودخانه و فضای زیبای اطراف این رودخانه که مزارع شالیزارهای برنج و چای بوده را تماشا کنید. خانه های کوچک با معماری های منحصربه فردش، سقف های یک رنگش، به همراه سبزه هایی که این خانه های ویلایی را در بغل گرفته، هچی رود را رویایی کرده است. باغچه های پر از گل و گیاه در کنار خانه ها به زینت دادن هر چه بیشتر محیط شهری هچی رود دامن زده است.

 

ارسال دیدگاه