معرفی روستاها و جاذبه های توریستی عباس آباد + تصویر و نشانی دقیق

9 بهمن 1401
0 دیدگاه
عباس‌آباد 057498765412

شمال پر از جاذبه های طبیعی بسیاری است که هنوز بخش زیادی از آن نیز دیده نشده است. عباس‌آباد و کلاردشت از شهرهای دیدنی  نمک آبرود است که هیچ مسافری نمی تواند از  جاذبه های گردشگری آن به سادگی عبور کند.

روستاهای عباس‌ آباد

شهر عباس‌ آباد دارای بیش‌ از چهل روستای زیبا و سرسبز است که هر روستا جلوه و زیبایی خاص خود را دارد؛ یعنی اگر شما بخواهید برای هر سفری که دارید فقط یک یا دو مورد از این روستاها را انتخاب کنید بیش‌از ده روز طول می‌ کشد تا دیدنی‌ های این شهر سرشار از جاذبه را ببینید؛ مگر این‌ که چند روزی در عباس‌آباد ساکن شوید و از ویلاها و آپارتمان‌ها که در این شهر به رهن و اجاره گذاشته شده اند، استفاده کنید تا بتوانید این روستاها را در یک سفر یک‌ هفته‌ ای به صورت کامل ببینید.

ییلاقات و روستای مازیچال

روستای مازیچال یکی از معدود مناطق طبیعی در شمال کشور می باشد که ترکیبی از جنگل ، ابر ، آبشار ، منازل ویلایی ، چشمه و حیات وحش بی نظیر را در خود جای داده است و در ارتفاع ۲۶۵۰ متری از سطح دریا از بلندترین مناطق مسکونی در ایران می باشد.

از آنجایی که در جنگل مازیچال شبیه یک گودال بزرگ، پر از درختان بلوط است، نام آن را مازیچال گذاشته‌اند. به ارتفاعات مازیچال که می‌رسید، مراتع بزرگی می بینید که بهترین جا برای توقف و چادر زدن است. از بالای این ارتفاع آسمان را زیر پاهایتان خواهید دید. انگار دریایی از ابرهای سفید و پنبه‌ای روبروی شما در حال موج زدن است.

بهترین زمان برای سفر به این منطقه، نیمه دوم بهار و فصل تابستان است. در پاییز و زمستان و همینطور از اوایل بهار میزان بارش باران و برف و سرمای هوا در این مناطق بکر آنقدر زیاد هست که امکان اقامت را برای گردشگران بسیار سخت می‌کند.

برای دسترسی به آدرس دقیق روستای مازیچال روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

کلبه جنگی بکر در دل روستای مازیچال
کلبه جنگی بکر در دل دهکده مازیچال

روستای کردیچال

از مناطق دیدنی اطراف شهر کلاردشت که مورد توجه مسافران قرار می گیرد روستای کردیچال می باشد، این روستای ییلاقی در جنوب کلاردشت واقع شده و در آن اقامتگاه های بوم گردی، چشمه و مسیرهای کوهنوردی وجود دارد.

در کردیچال، در فصل تابستان دمای هوا به بیش از ۳۰ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد، در حالی که در فصل زمستان دمای هوا به کمتر از ۱۰ درجه سلسیوس زیر صفر می‌رسد. مردم این منطقه تنها در ۴ تا ۵ ماه از اردیبهشت تا اواخر مهر احتیاج به لباس گرم و لوازم گرمایشی دارند. زیبایی طبیعت در این منطقه، آن را به یکی از مقاصد گردشگری محبوب تبدیل کرده است.آب و هوای ناب تپه های کردیچال مناسب کمپ زنی

برای دسترسی به آدرس دقیق روستای کردیچال روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

تپه های کردیچال در آغوش ابرهای سفید
تپه های کردیچال در آغوش ابرهای سفید

وجود جنگل، آبشار، چشمه و رودخانه در عباس آباد

شاید برای بیشتر مردم این تفکر به وجود آید که بگویند همه‌ جای شمال مثل هم بوده و همه‌جا سرسبز است . آبشارها، چشمه ها، رودخانه همه‌ جا وجود دارند ولی این‌ طور نیست هر جایی که شما سفر کنید یک جلوه خاص خود را دارد. دریاچه عباس‌آباد یکی از جاهای دیدنی این شهر است این دریاچه آبی، صاف و یک دست، همراه با مرغابی‌ هایی که کنار آب زندگی می‌ کنند جاذبه خاصی دارد و این دریاچه در اطراف آن کلبه‌ ها و ویلاهای چوبی ساخته‌ شده که آن را مردمان آن منطقه به رهن و اجاره می‌ گذارند.

روستای زیبای مازیچال هم جزء دیدنی‌ های عباس‌ آباد محسوب می‌ شود؛ این روستا بر روی تپه‌ ای قرار گرفته و خانه‌های زیبایی دارد، دیوارهای این خانه‌ ها از نرده‌ های چوبی ساخته‌ شده است که بسیار جلوه خاصی دارد. در نزدیکی این روستا، آبشار زیبایی وجود داشته که شما می‌ توانید بعد از ظهر زیبایی را کنار این آبشار بگذرانید. پارک جنگلی خرما چال از جاهای دیدنی دیگر است که می‌ توانیم آن را برای شما معرفی کنیم؛ جاهای دیدنی که در عباس‌آباد وجود دارد، بسیار جای دل‌نشین و زیبا هستند، در این پارک جنگلی رودخانه‌ ای زیبا وجود دارد که آب رودخانه خیلی عمیق نیست و کنار رودخانه می‌ توانید لذت کامل را ببرید و پاهای خود را در آب خنک رودخانه بگذارید و با قدم‌ های خود در این آب خنک، یک پیاده‌ روی در آب داشته باشید و لذت کامل ببرید.

پارک جنگلی خشکه داران

از مهم ترین جاذبه های گردشگری مازندران در نزدیکی عباس‌آباد، پارک جنگلی خشکه داران می باشد، این پارک خارق العاده با درختان سر به فلک کشیده و گونه های نادر گیاهی و جانوری محل خوبی برای پیک نیک، طبیعت گردی و پرنده بینی است، در سالهای اخیر در مرکز پارک خشکه داران یک موزه حیات وحش دایر شده که در آن انواع حیوانات تاکسیدرمی شده در کنار گونه های زیبای گیاهی به نمایش عمومی در آمده اند.

یکی از جاذبه های تماشایی و جذاب عباس آباد را می  توان به پارک جنگلی خشکه داران اختصاص داد. قدمت و جذابیت این پارک به هماره فاصله کم آن با نشتارود سبب محبوبیت آن در بین سایر جاذبه های تفریحی شده است. پارک ملی خشکه داران جان می دهد برای جنگل نوردی، اتراق در جنگل با خانواده و دوستان! در این پارک گونه های مختلف گیاهان و جانوران کمیاب وجود دارند که اهمیت آن را چندین برابر کرده اند. از جمله گونه های جانوری میتوان به از، حواصیل خاکستری، مرغابی‌ها و ازجمله گونه های گیاهی نیز باید به توسکا، بلوط، لیکی، ازگیل جنگلی، سه قلو انجیلی اشاره کرد.

گونه های گیاهی و جانوری:

گونه های جانوری میتوان به از، حواصیل خاکستری، مرغابی‌ها و ازجمله گونه های گیاهی نیز باید به توسکا، بلوط، لیکی، ازگیل جنگلی، سه قلو انجیلی اشاره کرد.

برای دسترسی به آدرس دقیق پارک جنگلی خشکه داران روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

دریاچه جوشیده در قلب پارک جنگلی خشکه داران
دریاچه جوشیده در قلب پارک جنگلی خشکه داران

دریاچه ولشت

دومین جاذبه عباس‌آباد به کلارآباد دریاچه ولشت مرزن آباد است که لقب بزرگترین دریاچه آب شیرین مازندران را یدک می کشد در سالهای اخیر به متوسط و در هر روز ۳۰۰ گردشگر از آن بازدید به عمل می آورند و از همین رو امکانات رفاهی و تفریحی ایده آلی در اطراف این محل تعبیه شده است ، تفریحاتی از قبیل سایت های ماهیگیری ، سایت های قایق رانی و چندین کافه رستوران تنها گوشه ای از آنها بشمار می رود که در زمره بهترین مناطق تفریحی شمال هم شناخته می شود .

تفریحات دریاچه ولشت

سایت های ماهیگیری ، سایت های قایق رانی و چندین کافه رستوران

برای دسترسی به آدرس دقیق دریاچه ولشت روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

رخ نمایی دریاچه ولشت د پشت کوه های سرسخت
رخ نمایی دریاچه ولشت در پشت کوه های سرسخت

سنگ سماور

از عجایب و دیدنی های کلاردشت همین سنگ سماور است! این سنگ به صورت کاملا طبیعی ، عمودی در ارتفاعات قله علم کوه قرار گرفته و همانطور که در تصویر مشاهده می کنید هیچ دلیل علمی از چگونگی ایستادن آن وجود ندارد.

صخره نوردی بر فراز سنگ سماور
ثبت عکس یادگاری از سنگ سماور

قله علم کوه

اگر به کوهنوردی علاقه مند باشید می توانید با تجهیزات ایده آل، استقامت بدنی بالا و البته یک مربی کارکشته کوهنوردی در مناطق سخت، راهی قله علم کوه شوید و آن را فتح کنید، اگر موراد بالا را دارا نیستید قید کوهنوردی در این منطقه صعب العبور را بزنید!

برای دسترسی به آدرس دقیق قله علم کوه روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

لذت کمپینگ دسته جمعی در قله های علم کوه
لذت کمپینگ دسته جمعی در قله های علم کوه

جاده کلاردشت به عباس آباد

بسیاری از زیبایی ها در مسیر رسیدن به عباس آباد از سمت کلاردشت به چشم شما خواهد خورد. جاده رسیدن به عباس آباد یکی از جاده های محبوب و تماشایی است که هرکسی به هنگام سفر به این شهرستان از آن لذت خواهد برد. تماشای تصویر طبیعت سرسبز  درختان کنار جاده هرکدام زیبایی منحصر به فردی را شامل می شوند که نمیتوان از آنها چشم برداشت.

از نظر من این که به غیر از مقصد سفرتان، مسیر رسیدن به آن هم جذاب و دیدنی باشد، یکی از مزیت‌های مهم آن مقصد محسوب می‌شود. جاده عباس آباد به سمت کلاردشت به عنوان یک از رویایی‌ترین جاده‌های ایران شناخته می‌شود. فرقی نمی‌کند در چه فصلی از سال از این مسیر عبور می‌کنید، در هر حال آنقدر زیبا هست که شما را برای حداقل یک ساعت توقف در مسیر وسوسه کند.

جاده مه آلود عباس آباد به کلاردشت
جاده مه آلود عباس آباد به کلاردشت

کشف دنیای گذشته در غار دهچال عباس آباد

غار طبیعی دهچال در جنگلی به همین نام در عباس‌آباد قرار دارد.غارها در تمامی شهرهای ایران ساختاری خاص و پر رمز‌ و‌ رازدارند. بازدید از غارها شبیه به سفر در زمان است اگر علاقه‌مند به کشف دنیای گذشتگان هستید حتماً در سفرتان به عباس‌آباد به غار دهچال سر بزنید و از دیدن اشکال طبیعی این غار لذت ببرید.

غار مخوف دهچال در عباس ّآباد
غار مخوف دهچال در عباس آباد

پارک جنگلی خرماچال عباس آباد

. وقتی در جاده کلاردشت به عباس آباد در  حرکت هستید از پارک جنگلی خرماچال هم عبور خواهید کرد. در هفت کیلومتری جاده زیبای عباس آباد کلاردشت این پارک جنگلی رویای جا خوش کرده است. تعداد زیادی رودخانه و حوضچه های آبی خنک در پارک جنگلی خرماچال وجود دارد که جای خوبی برای آبتنی به نظر می رسند.تعداد زیادی آلاچیق و استراحتگاه برای راحتی گردشگران و مسافران در این پارک جنگلی تعبیر شده که کمپینگ و چادر زدن را در این حوالی ساده تر می کند.

پارک جنگلی خرماچال عباس آباد

در هفت کیلومتری جاده زیبای عباس آباد کلاردشت

ارسال دیدگاه