7 جاذبه توریستی کلارآباد | عکس + آدرس دقیق

9 دی 1401
0 دیدگاه
جاذبه های دیدنی کلارآباد 65468574651230

آیا تا به حال از جاهای دیدنی کلارآباد دیدن کرده اید؟ کلار آباد از شهرهای قدیمی واقع در غرب استان مازندران بوده که بواسطه جاذبه های دیدنی منحصربه فرد، دسترسی بسیار عالی به شهرهای مهم که در ردیف اول شهرهای توریستی ایران قراردارند چون نمک‌آبرود و چالوس و از طرفی نزدیکی به سواحل و رشته کوه البرز، از شهرهای کوچک اما مهم شمال ایران نیز به شمار می رود. بدیهی است که با موقعیت مکانی بسیار خاص خود  دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیاد بوده که توانسته از مسافران زیادی را همه روزه به خصوص در ایام تعطیل به سوی خود جذب نماید.

اگر دوست دارید چند روزی دور از دغدغه شهر در محلی آرام با طبیعت بکر و زیبا به ذهن خود استراحت دهید و به شهری سفر کنید که تمام محلات و کوچه های آن پر از جاذبه های دیدنی است، کلار اباد می‌تواند بهترین مقصد برای شما باشد. با ما همراه باشید تا شما را با جاهای دیدنی کلارآباد آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی کلارآباد

روستای یال بندان سرا، نگین سبز کلارآباد

روستای یالبندان سرا، روستایی در  ۵ کیلومتری کلارآباد، در مجاورت جنگل‌های انبوه و تپه‌های سرسبز قرار دارد. طبیعت زیبای این روستا را حتی از چشم انداز جاده می‌توانید ببینید.  این روستا به کشتزار های چای نیز معروف است. بسیاری از اهالی این روستا به چای کاری مشغول هستند. اگر به قسمت‌های بالاتر این روستا بروید، در حاشیه جنگل چند غار بسیار زیبا مشاهده خواهید کرد که سبب شگفتی شما خواهد شد؛ چراکه این غارها و نقاشی های بر روی دیواره های آن  نشانه ای از تاریخی بودن این روستا دارد.

روستای یال بندان سرا

روستای یال بندان سرا، روستایی در  ۵ کیلومتری کلارآباد معروف به کشتزار های چای

برای دسترسی به آدرس دقیق روستای یالبندان روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

نمایی از سرسبزی روستای بکر یال بندان سرا
نمایی از سرسبزی روستای بکر یال بندان سرا

روستای چارز

دیگر جاهای پر جاذبه شهر کلار آباد روستای زیبای چارلز می‌ باشد، این روستا در منطقه خیلی عجیبی قرار گرفته است، کاملاً در میان جنگل و لا به‌ لای درختان انبوه قرار گرفته و یک مکان دنج برای به در کردن خستگی های روحی و روانی هست. اگر شب در این منطقه اسکان کنید، با صدای پرندگان زیبا، صبح خود را آغاز می‌ کنید و سفر دلپذیری خواهید داشت.

فاصله بین روستای زیبای چارز و اولین مرکز خرید تنها سه کیلومتر است، بنابراین پس از استراحت و برپا کردن کمپ در این منطقه زیبا، شما می توانید به مرکز خرید مراجعه کنید و از فرصت چرخیدن و خرید کردن بهره مند شوید. همچنین با طی کردن مسافت ۱۷ کیلومتری از شهرستان عباس آباد، به این روستای دوست داشتنی دسترسی خواهید داشت.

فاصله روستای چارز تا عباس آباد: 17 کیلومتر

طبیعت دیدنی و دلباز روستای چارز
طبیعت دیدنی و دلباز روستای چارز

برای دسترسی به آدرس دقیق روستای چارز روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

بازار کلارآباد

خب قاعدتاً هر مسافری که به سفر و گردشگری برود در حین سفر قصد خرید هم دارد؛ کلار آباد، بازاری زیبا دارد که از صنایع دستی گرفته تا غذاها و خوردنی های بومی شمالی و میوه‌ های خشک شده به‌ طور ارگانیک در این منطقه به فروش گذاشته شده است.

مسافران و گردشگران در این بازارچه که در نزدیکی کلار آباد بوده وسایل مورد نیاز خود را خریداری می‌ کنند و از صنایع دستی این منطقه استفاده می‌ برند.

فروش صنایع دستی در بازار کلارآباد
فروش صنایع دستی در بازار محلی کلارآباد

امامزاده سید عبدالوافی، یک جاذبه مذهبی

ساختمان آبی رنگ امامزاده سید عبدالوافی با یک گنبد و دو گل دسته در میان درختان سر سبز. اگر خودتان یا یکی از همسفران‌تان به مکان‌های مذهبی علاقه دارید، پس از بازدید از روستای چارز می‌توانید سری به امامزاده سید عبدالوافی نیز بزنید. این امامزاده در روستای زیبای چارز قرار دارد و برخی افراد از شهرها و روستاهای مختلف برای زیارت این امامزاده به کلارآباد سفر می‌کنند.

برای دسترسی به آدرس دقیق امامزاده سید عبدالوافی روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

امامزاده سرسبز عبدالوافی در کلارآباد
امامزاده سرسبز عبدالوافی در کلارآباد

جنگل های توریستی کلارآباد

 جنگل صدا و سیما

جاده ی خلوت جنگلی که دو طرف آن از درخت پوشیده شده که فاصله کمی از قله تله کابین نمک آبرود دارد ، جنگل صدا و سیماکلارآباد است. جنگل صدا و سیما قسمتی حفاظت شده است که رانندگی در جاده پر پیچ و خم و سرسبز آن بسیار لذت بخش است.

برای دسترسی به آدرس دقیق جنگل صدا و سیما روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

جنگل جیسا

سرازیر شدن آب از روی یک سنگ به داخل رودخانه در طبیعت سرسبز روستای جیسا کلارآباد ، سبب جذب عاشقان طبیعت شده است. وجود درخت‌های انبوه در این جنگل، هوای فوق‌العاده تمیز و خنکی را به آن بخشیده‌اند. ترکیب آبشارهای کوچک، برکه‌ها، درختان انبوه سرسبز، سنگ‌های پوشیده از خزه‌، آب و هوای خنک و صدای پرندگان، این مکان را به بهشتی رویایی تبدیل کرده‌اند.

ادرس جنگل جیسا : مازندران، بین عباس آباد و نمک آبرود، کلارآباد

جوشش آب در دل جنگل جیسا
جوشش آب در دل جنگل جیسا

پارک جنگلی کلارآباد

جاذبه‌ ای دیگر که برای گردشگران بسیار مهم بوده سفر پارک جنگلی است. پارک جنگلی کلارآباد یکی از بهترین جاذبه های دیدنی و گردشگری در این منطقه می‌ باشد، این پارک در کل از هر جنگل ساخته‌شده و تمامی بخش آت جنگل است. درختان به همراه امکانات لازمی که اطراف این منطقه وجود داشته از وسایل تفریحی بازی و گردشگری، این زیبایی و جاذبه را چند برابر کرده‌ است و برای تفریح به استراحتگاه گردشگران و توریست‌ هایی که به این منطقه سفر می‌کنند هم گزینه‌ای مناسب برای استراحت می‌ باشد.

در این پارک جنگلی، آلاچیق هایی زیبا در زیر درختان این پارک و کنار رودخانه‌ های زیبا با نرده‌ هایی که برکناری رودخانه‌ ها قرار گرفته است، نرده‌ های چوبی و پل‌ های چوبی و تکه سنگ‌ هایی که رنگ‌ آمیزی شده در کناره رودخانه، این زیبایی را چند برابر کرده‌ است.

محل برپایی چادر در پارک جنگلی کلارآباد
محل برپایی چادر در پارک جنگلی کلارآباد

سخن آخر

از زیبایی اکثر شهرهای شمالی نمی‌توان غافل شد، اما کلارآباد به دلیل موقعیت جغرافیایی و همچنین نزدیکی به ساحل و جنگل مکان بسیار مناسبی برای گذراندن تعطیلات به حساب می‌آید. در این سفر می‌توانید در بازار محلی با حال و هوای شمالی قدم بزنید، از جنگل‌های سرسبز و بکر دیدن کنید.  وجود ویلا های لاکچری با قیمت مناسب این امکان برای مسافرین  فراهم شده که با رهن و اجاره ویلا در کلارآباد هر چند روز که خواستید در این منطقه نیز اقامت داشته باشید.

 

ارسال دیدگاه