معرفی 9 جاذبه دیدنی سی سرا +لوکیشن دقیق آن

29 دی 1401
0 دیدگاه
جاذبه های دیدنی سی سرا 325644132

سی سرا منطقه ای بکر در استان مازندران که همواره درحوزه گردشگری نیز حرفی برای گفتن دارد. این روستا از توابع بخش رحیم آباد شهرستان رودسر می باشد که به دلیل تاریخچه سی سرا جاذبه های دیدنی بسیاری رابرای گردشگران خود نیز به نمایش می گذارد.  ما در این مطلب سعی داریم جاذبه های دیدنی سی سرا را برای شما نیز معرفی کنیم.

جاذبه های دیدنی و گردشگری سی سرا را بشناسید!

    دریاچه شَوَک

دریاچه شوک در روستای شوک اشکورات رحیم آباد قرار دارد که از جاذبه های دیدنی  سی سرا معرفی می شود . دریاچه شوک، آب موردنیاز برای زراعت در زمین ‌های کشاورزی و باغ‌ های منطقه را تامین می ‌کند. زمانی که مه دور دریاچه شوک جمع می شود، منظره بسیار دیدنی و زیبایی به وجود می آید.

برای دسترسی به آدرس دقیق دریاچه شوک روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

سد پرآب شوک در حصار تپه های سرسبز
سد پرآب شوک در حصار تپه های سرسبز

    اشکورات

این منطقه وسیع یکی از زیباترین نقاط کشور محسوب می ‌شود. در اشکورات می توانید جنگل، کوه، دشت، آبشار، دریاچه، چشمه و قله های زیبا را با هم ببینید. اشکورات گیلان، یکی از پرطرفدارترین جاذبه های دیدنی  سی سرا  به شمار می رود .

اشکورات، یک منطقه زیبا و دل‌نشین در جنوب شهرستان رودسر واقع شده است که از جنوبی‌ترین نقطه این شهرستان آغاز می‌شود و تا جنوبی‌ترین نقطه شهرستان رامسر ادامه پیدا می‌کند. این منطقه در امتداد سلسله کوه‌های البرز قرار دارد و طبیعت بکر و دیدنی آن، هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. بخشی از این منطقه در رحیم آباد قرار دارد، اما اشکورات به شهرستان رودسر محدود نمی‌شود و به عنوان یک منطقه گردشگری مهم در استان گیلان شناخته می‌شود.

اشکورات

اشکورات واقع در جنوب رودسر

برای دسترسی به آدرس دقیق اشکورات روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

تپه های سرسبز اشکورات، مکانی دنج و آرامش بخش
تپه های سرسبز اشکورات، مکانی دنج و آرامش بخش

    قلعه طول ‌لات

قلعه طول لات جزو آثار باستانی رحیم‌آباد است. این قلعه در پایین دست پلرود قرار دارد. در ارتفاع قلعه می توانید مناطق بکر و بسیار دیدنی را مشاهده کنید. برای ساختن قلعه طول لات از سنگ و گچ استفاده شده است. اگر می خواهید به قلعه طول لات بروید، ابتدا باید به شهر رحیم آباد بروید و پس از گذشتن از اشکورات، وارد روستای زیاز شوید و بعد وارد محدوده سد خاکی پلرود شوید. کمی بعد شما قلعه زیبای طول لات را می بینید و باید ادامه مسیر را پیاده طی کنید.

 قلعه طول ‌لات

قلعه طول لات از جنس سنگ و گچ

برای دسترسی به آدرس دقیق قلعه طول لات روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

قلعه طول لات،از قلعه های قدیمی سی سرا
قلعه طول لات،از قلعه های قدیمی سی سرا

غار وادار

غار وادار در منطقه اشکور بخش رحیم‌آباد واقع شده و از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی این منطقه به شمار می‌رود. این غار در شرق روستای دلیجان و در امتداد سرچشمه رودخانه آسمان‌رود قرار دارد و به دلیل قدمت بسیار زیاد خود، یکی از عجایب منطقه محسوب می‌شود. این غار در فاصله ۴۷ کیلومتری از بخش رحیم‌آباد و ۶۲ کیلومتری از شهرستان رودسر واقع شده است. هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند تا از طبیعت بکر و دیدنی این منطقه لذت ببرند و غار ار وادار را با نگاهی به تاریخ و فرهنگ این منطقه بشناسند.

  • فاصله غار وادار تا رودسر:62 کیلومتر
  • فاصله غار رادار تا رحیم آباد:47 کیلومتر
ورودی مخوف غار وادار
ورودی مخوف غار وادار

 کوه عروس و داماد

در روستای زیاز، کوهی به نام کوه عروس و داماد قرار دارد که یکی از عجایب اشکورات و از جاذبه های دیدنی  سی سرا  محسوب می شود. در بالاترین نقطه این کوه دو مجسمه سنگی به شکل عروس و داماد قرار دارد. شاید بپرسید که چرا اسم این کوه، کوه عروس و داماد است؟ طبق صحبتها و روایتهای محلی ‌ها، در قدیم پسر و دختری بدون اجازه والدین خود زندگی زناشویی خود را آغاز می ‌کنند و به دلیل این کار، مورد عاق والدین قرار می‌ گیرند. بعد از این اتفاق، به شکل دو انسان تبدیل به سنگ می ‌شوند.

کوه عروس و داماد

طبق روایت های محلی ‌ها، در قدیم پسر و دختری بدون اجازه والدین خود زندگی زناشویی خود را آغاز می ‌کنند و به دلیل این کار، مورد عاق والدین قرار می‌ گیرند. بعد از این اتفاق، به شکل دو انسان تبدیل به سنگ می ‌شوند.

برای دسترسی به آدرس دقیق کوه عروس و داماد روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

کوه عروس و داماد، روایت افسانه ای قدیمی از سی سرا
کوه عروس و داماد، روایت افسانه ای قدیمی از سی سرا

    آبشار میلاش

یکی از زیباترین آبشارهای گیلان، آبشار میلاش است. آبشار میلاش در روستای میلاش و منطقه زیبای اشکورات رودسر قرار دارد. اگر می خواهید از روستای میلاش به این آبشار فوق العاده بروید، باید حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی کنید. در هنگام پیاده روی هم از کنار باغ های فندق و دشت های گل گاو زبان عبور می کنید و منظره های زیبایی را مشاهده خواهید کرد.

سرازیری پرخروش آبشار میلاش از تخته سنگ های سرسخت
سرازیری پرخروش آبشار میلاش از تخته سنگ های سرسخت

برای دسترسی به آدرس دقیق آبشار میلاش روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

دره و آبشار آسمان ‌رود

در ۴۲ کیلومتری بخش رحیم آباد، «دره آسمان‌ رود» قرار دارد. در دره آسمان رود، چشمه ‌های زلال و آبشاری بسیار زیبا و دیدنی به نام «آبشار آسمان رود» وجود دارد.

دره‌ای که ورودی آن از بالا در روستای یاسور قرار دارد و بخشی از زمین‌های کنار دره به روستای ارکم تعلق دارد، به عنوان مرز بین روستای ارکم و بارگادشت شناخته می‌شود. در این دره، پایین‌ترین نقطه روستای دلیجان قرار دارد که چشمه‌های بسیار زیبا و خنکی دارد و آبشارهایی را تشکیل می‌دهد که به صورت خود جوش از زیر یک سنگ بزرگ سرچشمه می‌گیرد و به سمت دره سرازیر می‌شود. این چشمه آبی که آب اصلی رود را تأمین می‌کند، جزء طبیعت‌های بکر و زیبای این منطقه است.

فاصله دره آسمان رود تا رحیم آباد: 42 کیلومتر

دره نوردی با تجهیزات کامل در دره آسمان رود
دره نوردی با تجهیزات کامل در دره آسمان رود

 

    روستای شوئیل

در نواحی اشکور، روستای شوئیل واقع شده و با روستاهای کیکاوس، دتورسر، تازه آباد، دشتک و زراکی همسایه است. این روستا در ۴۵ کیلومتری بخش رحیم آباد و ۶۰ کیلومتری جنوب غربی شهرستان رودسر قرار دارد و به نوعی مرکز اشکورات محسوب می‌شود. در سال ۱۳۷۳، دهستان شوئیل از دهستان اشکور سفلی جدا شده و اکنون مرکز دهستان شوئیل، روستای شوئیل است که تعداد ۵۶ روستا نیز در آن قرار دارند. این دهستان از جاذبه‌های گردشگری رحیم آباد نیز بهره‌مند است.

روستای شوئیل، در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا  قرار دارد و این منطقه از ماه خرداد به بعد به عنوان مقصدی برای تفریح و جمع‌آوری محصولات محلی مورد توجه قرار می‌گیرد.

روستای شوئیل

فصل برداشت محصولات محلی در خردادماه میباشد

برای دسترسی به آدرس دقیق روستا شوئیل روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

روستای شوئیل و طبیعت ناب آن

    آبشار سجیران

سجیران، روستایی از توابع دهستان اشکور سفلی بخش رحیم‌ آباد است. آبشار سجیران یکی دیگر از جاذبه ‌های دیدنی سی سرا منطقه رحیم آباد است که در فاصله 20 کیلومتری روستای رحیم آباد و در دامنه غربی کوهی به نام سماسوس قرار گرفته است. این آبشار با تشکیل شدن از پیوستن چشمه های مختلف، با ارتفاع بالغ بر 60 متر، از جلوه های زیبا و منحصر به فرد طبیعت استان گیلان برخوردار است. برای دسترسی به این جاذبه گردشگری، می توانید از مسیر کلاچای و رحیم آباد استفاده کنید که جاده این مسیر در میان رودسر و رامسر قرار داردو در پایین آن چشمه سجیران قرار دارد و به دلیل خواص درمانی، مورد توجه محلی ها و گردشگران این منطقه قرار گرفته است.

گذر رودخانه ای آرام سرچشمه گرفته از آبشار سجیران
گذر رودخانه ای آرام سرچشمه گرفته از آبشار سجیران

 

ارسال دیدگاه