تماشای حمام دیو را در سفر خود به نمک آبرود از دست ندهید

7 دی 1401
0 دیدگاه
حمام دیو 056744531230

حمام دیو ها در مازندران یکی از جاذبه خیره کننده شهر نمک آبرود محسوب می شود. این حمام در واقع چاله هایی عمیق بوده که پدیده ای زمین شناسی به شمار می آید. حمام دیوها مازندران یکی از این جاذبه های قدیمی این منطقه محسوب می شود که شباهت زیادی افسانه چاه پریان یا مکانی برای سفر به سرزمین پریان را دارد. هیجان انگیز است درست است؟

این حمام که در استان مازندران و در اطراف تله کابین نمک آبرود واقع شده است، شگفتی های زیادی به خود اختصاص داده است و یک پدیده خارق العاده محسوب می شود که همین عاملی سبب شده تا ما این مقاله خود را به معرفی از این جاذبه دیدنی نیز اختصاص دهیم. همچنین شما می توانید با خرید ویلا در نمک آبرود یا خرید آپارتمان در نمک آبرود نیز از این زیبایی های نیز بهره مند شوید.

نمایی ازحمام دیو نمک آبرود 46984684
نمایی ازحمام دیو نمک آبرود

آشنایی با حمام دیوها در مازندران

در طی سال های اخیر تله کابین نمک آبرود و پل معلق نمک آبرود  به عنوان یکی از مهم ترین مناطق توریستی و تفریحی شناخته شده است. در مسیر بازدید از این تله کابین و طی مسافت ها به قله مدوبن که یکی از شاهکارهای جهان هستی است، می رسیم. در قله مشرف و انتهای این دو تله کابین با چهار پدیده خارق العاده زمین شناسی رو به رو می شوید. این چهار پدیده در طی تاریخ اساطیری ایران نیز نقش بسزایی داشته اند و در افسانه های شاهنامه فردوسی نیز نام برده شده اند.

پیشینه تاریخی حمام دیوها

طبق افسانه های مختلفی که درباره این بنا می شنوید، این چاله ها خزینه یا حمام دیوان ها بوده اند. طبق مشخصاتی که در این بنا دیده می شود، این بنا یک پدیده زمین شناسی فرسایشی به شمار نمی آید. در طی تاریخ روایت های متعددی درباره این بنا به گوش رسیده است و امروزه نیز یک پدیده ویژه شناخته می شود.

حمام دیو از عجایب تاریخی نمک آبرود
حمام دیو از عجایب تاریخی نمک آبرود

جاذبه های تفریحی  اطراف حمام دیو  

حمام دیوهای مازندران دارای ویژگی های گردشگری و توریستی بالایی هستند. این نواحی هر ساله تورهای گردشگری دارند و در فصل های مختلفی از سال نیز گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند.همانطور که پیشتر اشاره شد این حمام در نزدیکی جاذبه های تفریحی چون زیپ لاین نمک آبرود، تله کابین نمک آبرود، کارتینگ نمک آبرود، باشگاه تیراندازی،، شهر بازی می توان نام برد که تمامی این جاذبه ها را میتوان در محتوا جاذبه های دیدنی نمک آبرود مطالعه نمایید.

جاذبه های تفریحی  اطراف حمام دیو  

تله کابین، زیپ لاین، تله کابین نمک آبرود، کارتینگ نمک آبرود، باشگاه تیراندازی، زیپ لاین نمک آبرود، شهر بازی

تله کابین نمک آبرود بر فراز آسمان ها
تله کابین نمک آبرود بر فراز آسمان ها

جاذبه های طبیعی اطراف حمام دیو نمک آبرود

پارک جنگلی نمک آبرود : پارک جنگلی نمک آبرود در مساحتی به وسعت 200 هزار متر مربع، با ارائه امکانات و خدمات رفاهی و همچنین مناطق سرسبز بسیار جذاب، بهترین خاطرات را برای گردشگران رقم خواهد زد.

هچیرود : شهر هچیرود، یکی از شهرهای بخش مرکزی شهرستان چالوس در استان مازندران قرار دارد و به دلیل جاذبه‌های طبیعی‌اش شهرت دارد. در مطالب قبلی، به بررسی جاذبه‌های دیدنی هچیرود پرداخته شده است. به علاوه، با توجه به پیشرفت شهر، می‌توان با خرید ویلا یا آپارتمان در هچیرود، سرمایه‌گذاری موفقی داشت. در سفر به این شهر کوچک، می‌توانید بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تفریحات دیگر را تجربه کنید. به‌طور کلی، هچیرود یکی از شهرهایی است که می‌توان در آن به‌عنوان مقصد گردشگری و سرمایه‌گذاری فعالیت داشت.

ارسال دیدگاه