برای کشف راز های زندگی های اولیه از غار دهچال دیدن کنید !!

17 آذر 1401
0 دیدگاه
غار دهچال 84561200146

غار دهچال مرموز ترین غار شمال ! اگر علاقه دارید به غار انسان های ماقبل تاریخ سری بزنید و یک روز به یاد ماندنی را برای خود عباس آباد رامسر را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید بازدید از غار دهچال را از دست ندهید. این غار یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری منطقه است که در جنگل دهچال در نزدیکی عباس آباد، استان مازندران واقع شده است. بازدید از غار ها مانند سفر در زمان است و  اگر شما علاقه مند به یادگیری در مورد گذشته هستید، به این غار در سفر به عباس آباد سفر کنید و از شکل های طبیعی غار لذت ببرید.

عباس آباد رامسر یکی از شهرهای با آب و هوایی مطلوب در مازندران است و به دلیل شرایط بکر محیط زیستی بی نظیر و محبوبش، یکی از زیباترین مکان های گردشگری و سرمایه گذارای ملک نیزمحسوب می شود. عباس آباد در غرب استان مازندران، مجاور استان گیلان است. این منطقه سبز یکی از زیباترین و معروف ترین مقصدهای توریستی مازندران است. خرید ویلا در عباس آباد  از گزینه های محبوب بوده که می تواند شما را سبک زندگی شما را تغییر دهد. تصور کنید در شهری زندگی کنید با آب وهای که هر قدم آن جایی برای دیدن دارد.

آدرس غار دهچال:

استان مازندران، شهرستان عباس آباد، غار دهچال

غار گردی در غار مخوف دهچال
غار گردی در غار مخوف دهچال

 

شما چه جاذبه هایی می توانید در اطراف غار دهچال تجربه کنید؟

علاوه بر بازدید از این غار، عباس آباد به تنهایی پر از دیدنی ها و جاذبه هاست. در میان درختان سرسبز که کوه های البرز را پوشش می دهند و در نزدیکی ساحل زیبا عباس آباد واقع شده است. شهری که از شمال به دریای خزر، از شرق به  سلمانشهر، از غرب به  جنگل های خشکه داران و  از جنوب به  کلاردشت دسترسی دارد. عباس آباد یکی از مناسب ترین انتخاب ها برای سفر  در منطقه شمال کشور است.

جاذبه توریستی و تفریحی مازیچال در اطراف غار دهچال

در ۴۸ کیلومتری عباس آباد می‌رسید به یکی از قشنگ ترین جنگل ها و ییلاق‌های شمال یعنی دهکده مازیچال . این ییلاق را هم اقیانوسی از ابر دربرگرفته و هرجا را که نگاه کنید سرسبزی می‌بینید. جنگل های این ناحیه در دسته‌ جنگل‌های هیرکانی قرار می‌گیرد، یعنی قدمت آن به دوره‌ی سوم زمین‌شناسی می‌رسد. همه جا پر از درختان بلوط، افرا و کاج سوزنی‌ست و تمشک، توت، سیب، گلابی، فندق، زغال‌اخته، آلو جنگلی، زرگ، ازگیل و زالزالک هم پیدا می‌کنید.

درختان روستای مازیچال

درختان بلوط، افرا و کاج سوزنی‌ست و تمشک، توت، سیب، گلابی، فندق، زغال‌اخته، آلو جنگلی، زرگ، ازگیل و زالزالک

طبیعت مه آلود روستای مازیچال در بهار
طبیعت مه آلود روستای مازیچال در بهار

پارک ملی خشکه داران

این پارک حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد در کنار جاده واقع شده که از جاذبه ها گردشگری اطراف غار دهچال محسوب می شود. این منطقه حفاظت شده به عنوان تنها جنگل جلگه ای و بکر و از آخرین بازمانده‌های اکوسیستم های جنگلی جلگه ای شمال ایران با مساحت تقریبی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع مساحت به شمار می رود. انواع مختلف گونه‌های جانوری و گیاهی مثل توسکا از نوع کرک که در ایران رو به انقراض است سه قلو انجیلی، انار، ممرز، بلوط، لیکلی یا کرات خرمندی، لرگ، ملج، انواع مهم شمشاد، ازگیل جنگلی و یاس وحشی در این جنگل وجود دارد.

 

ارسال دیدگاه