معرفی ریزجزئیات پارک جنگلی خشکه داران | عکس و آدرس دقیق

13 آذر 1401
0 دیدگاه
پارک جنگلی خشکه داران 867451320456

پارک جنگلی خشکه داران از جاذبه های زیبای استان مازندران با مساحت ۲۶۰ هکتار یکی از دیدنی ترین مکان های توریستی در شمال ایران محسوب شده که هر روزه به خصوص ایام تعطیل شاهد ورود انبوهی از مسافران می باشیم.

اگر تا به حال به  مکان تفریحی پای نگذاشته باشید، احتمالا برای شما نیز جای سوال است که چرا پارک جنگی خشکه داران از اهمیت بالایی برخوردار است. این پارک جنگلی در کنار تمام زیبایی های خود از ساحل زیبای دریای خزر برخوردار بوده و از  طرفی دسترسی بالایی  نسبت به شهر های اطراف داشته که  این  عوامل از مهمترین دلایل جذب مسافران و توریست ها به این مکان می باشد. تصور کنید به مکانی سفر کنید که هم شاهد زیبایی های جنگل باشبید و از طرفی دیگر با دریا خروشان دریای خزر.

پارک جنگلی خشکه داران غرق در ابرهای پنبه ای
پارک جنگلی خشکه داران غرق در ابرهای پنبه ای

پارک جنگلی منطقه خشکه داران

جنگل های بکر و دیدنی منطقه خشکه داران از زیباترین و محبوب ترین جاذبه های عباس آباد رامسر  بوده که حدود ۱۲۰ متر از سواحل دریای خزر فاصله دارد و به عنوان تنها جنگل جلگه ای از بازمانده اکوسیستم های جنگلی جلگه ای در استان مازندران از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.

این پارک جنگلی مساحتی حدود دو میلیون و ششصد هزار متر مربع از وسعت زمین را به خود اختصاص داده است. انواع گونه های گیاهی و جانوری در پارک جنگلی خشکه داران یافت می شود از گرگ، گربه وحشی؛آهو، خوک، شغال، غاز، مرغابی گرفته تا درختانی همچون ممرز، بلوط، لرگ، یاس وحشی و… . با توجه به اینکه دسترسی به این جاذبه تماشایی در مازندران بسیار آسان است مسافران بسیاری نیز از آن دیدن می نمایند.

گونه های گیاهی و جانوری پارک جنگلی خشکه داران

از گرگ، گربه وحشی؛ خوک، شغال، غاز، مرغابی گرفته تا درختانی همچون ممرز، بلوط، لرگ، یاس وحشی

گونه های جانوری موجود در پارک جنگلی خشکه داران
گونه های جانوری موجود در پارک جنگلی خشکه داران

دسترسی به منطقه خشکه داران

منطقه خشکه داران در فاصله ۳۰ کیلومتری محور تنکابن به چالوس قرار گرفته است و از توابع شهرستان عباس آباد می باشد منطقه‌ای حفاظت شده و بسیار دیدنی قرار دارد. این منطقه حفاظت شده با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب و دسترسی بسیار آسان پذیرای گردشگران و توریست های بیشماری از سراسر نقاط ایران می باشد.

برای دسترسی دقیق به آدرس پارک جنگلی خشکه داران روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

دریاچه مخفی در دل پارک جنگلی خشکه داران
دریاچه مخفی در دل پارک جنگلی خشکه داران

بهترین زمان بازدید از جنگل خشکه داران

گردشگران و مسافران می توانند با سفر به این منطقه در فصل تابستان یکی از سفرهای بی نظیر و فراموش نشدنی خود را به شمال ایران داشته باشند هم چنین سفر در فصل پاییز به خشکه داران با توجه به خنک شدن آب و هوای این منطقه و تغییر رنگ پوشش گیاهی و برگ های درختان جنگل خشکه داران، تصویر بسیار زیبا و رویایی را پیش روی خود مشاهده خواهید نمود از این رو افرادی که علاقه مند فصل پاییز و تغییرات موجود در طبیعت هستند می توانند با در اولویت قرار دادن این ایام از سال با حضور در این منطقه در کنار دوستان و خانواده خود سفری پر از هیجان و لذت را سپری کنند.

امکانات رفاهی پارک جنگلی خشکه داران

پارک جنگلی خشکه داران با در اختیار داشتن امکانات و خدمات رفاهی سفری با کیفیت بی نظیر را برای مسافران و گردشگران به ارمغان می آورد از جمله امکانات ارائه شده در این منطقه می توان به سرویس بهداشتی، پوشش شبکه، رستوران، اقامتگاه و … اشاره نمود. مسافران و توریست ها در سفر به منطقه خشکه داران می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی از شرایط و امکاناتی کافی این منطقه بهره مند شوند.

امکانات رفاهی پارک جنگلی خشکه داران

سرویس بهداشتی، پوشش شبکه، رستوران، اقامتگاه

طبیعت ناب و بکر جنگل خشکه داران
طبیعت ناب و بکر جنگل خشکه داران

جاذبه های تماشایی اطراف پارک جنگلی خشکه داران

موزه حیات وحش : یکی از جاذبه های تماشایی که این پارک شامل آن می شود موزه حیات وحش است. موزه ای طبیعی که در آن مجموعه ای بی نظیر از حیات وحش به نمایش گذاشته شده است. مساحت این موزه چیزی حدود 550 متر مربع است و 150 گونه جانوری در این موزه تاکسیدرمی شده اند. از جمله حیواناتی که در این موزه وجود دارند باید به خرس قهوه ای، گربه جنگلی، گراز و… اشاره نمود.

دشت دریاسر عباس آباد : یکی از زیبایی های اطراف عباس آباد که در نزدیکی پارک ملی خشکه  داران یافت می شود مربوط به دشت دریاسر است. درواقع این دشت فاصله نزدیکی با تنکابن داشته و طبیعتی محصور در بین کوه ها به شمار می رود. این دشت تمامی زیبایی های طبیعت را در آغوش کشیده است و بی شک از زیبایی های منحصر به فرد شمالی به شمار می رود.

 

ارسال دیدگاه