معرفی مرداب کندوچال | لوکیشن + عکس و جاذبه های دیدنی

10 خرداد 1402
0 دیدگاه
نیلوفر های زیبا و رنگی مرداب کندوچال 878747485

مرداب کندوچال در شهر چالوس، استان مازندران واقع شده و از جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد این منطقه است. این مرداب در محیطی دست نخورده و در کنار جنگل فین قرار گرفته است. مناظر و چشم‌اندازهای زیبایی که این مرداب ارائه می‌دهد، باعث شده تا محبوبیت بسیاری در بین گردشگران و علاقمندان به طبیعت داشته باشد.
می‌توانید با بازدید از پارک جنگلی فین، که در اطراف مرداب قرار دارد، زیبایی‌های این منطقه را به خوبی تجربه کنید. پارک جنگلی فین با جنگل‌های خلاب و تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری خود، یک مقصد طبیعت‌گردی استثنایی است.
این تالاب زیبا، همراه با جنگل فین، کوهستان‌ها و دریا، یک ترکیب طبیعی بی‌نظیر را برای شما فراهم می‌کند.
پارک جنگلی فین و مرداب کندوچال به عنوان جاذبه‌های طبیعی مهم چالوس، مکانی برای استراحت، پیاده‌روی، عکاسی و تماشای زیبایی‌های طبیعت می‌باشند.

منظره ای از تله کابین و سرسبزی و خانه های چالوس 512121212.52
” نمایی از جریان زندگی در شهر توریستی چالوس “

معرفی مرداب کندوچال

مرداب کندوچال در جنگل فین واقع شده و دارای مساحتی حدود یک هکتار است. تالاب کندوچال در میان درختان سبز و برگ‌های فراوان قرار گرفته است. با عمق تقریبی 4 تا 5 متر و ارتفاعی حدود 730 متر از سطح دریا قرار دارد. این مرداب جلوه‌ای منحصر به فرد را به اطراف خود می‌بخشد. بخش‌هایی از آن پوشیده از نی و گیاهان مردابی است و در اریبهشت‌ماه، سطح آن توسط نیلوفر مرداب فراوان می‌شود. اگر به جنگل فین سفر کرده‌اید، حتماً بازدید از این مرداب زیبا را از دست ندهید.
جانوران و پرندگان جنگل به مرداب کندوچال روی آورده‌اند و آن را به عنوان پناهگاه و منبع آبشخور خود انتخاب کرده‌اند. حضور آن‌ها در این مرداب زیبا، به آن جلوه‌ای خاص و بی‌نظیر می‌بخشد.

مشخصات مرداب کندوچال

مساحت 1 هکتار،عمق 4-5 متر و ارتفاع 730 متر از سطح دریا

نیلوفر های زیبا روی مرداب کندوچال 231021212
” نیلوفرهای آبی شناور بر مرداب کندوچال چالوس “

مسیر دسترسی مرداب کندوچال

تالاب کندوچال در جنگل فین واقع شده است که در شهر چالوس استان مازندران قرار دارد. جنگل فین در فاصله 7 کیلومتری جاده چالوس و در جنوب این شهر واقع شده است. برای دیدن مرداب کندوچال، می‌توانید به سمت پارک جنگلی فین حرکت کنید. در طول مسیر به چالوس، در حدود 8 دقیقه قبل از ورود به شهر، پارک جنگلی فین را مشاهده خواهید کرد. با پیشبردن روی جاده کندوان و پشت از پلیس راه، می‌توانید وارد پارک جنگلی فین شده و از طبیعت این منطقه لذت ببرید. بعضی افراد این جنگل را با نام جنگل محمد آباد شناخته می‌کنند.

آدرس مرداب کندوچال:

مازندران، 7کیلومتری جاده چالوس، جاده کندوان،جنگل فین، مرداب کندوچال

لوکیشن مرداب کندوچال 212125458748

پارک جنگلی فین

در پارک جنگلی فین در چالوس، شما با چشم اندازی زیبا و مسحورکننده از رودخانه چالوس و کوه‌های قوی البرز روبرو می‌شوید.با بوستان فین که در کنار رودخانه پرآب چالوس قرار دارد، با طبیعت خیره‌کننده و زیبایی‌های طبیعی آن آشنا می‌شوید. این منطقه به عنوان یکی از مناطق خوش‌آب‌وهوا در شمال ایران شناخته می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید در محیطی طبیعی و زیبا به گشت و گذار بپردازید یا پیکنیکی دلچسب در طبیعت بکر را با خانواده و دوستانتان تجربه کنید، بوستان فین انتخابی عالی است. این منطقه علاوه بر مناظر بی‌همتایی که ارائه می‌دهد، امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی نیز دارد که برای گذراندن یک سفر رویایی بسیار مناسب است. همچنین برای افرادی که از خستگی ترافیک جاده چالوس رنج می‌برند، این منطقه فرصتی عالی برای استراحت و به دست آوردن آرامش بی‌حد و مرز است.

درختان پاییزی پارک جنگی فین 65656336
” پارک جنگلی خزان زده فین چالوس در پاییز “

جاذبه های دیدنی مرداب کندوچال

  • نی‎زار و گیاهان مردابی
  • نیلوفرهای روی تالاب
  • چشمه‎‌های آب شیرین
نیلوفر های زیبا شناور در مرداب کندوچال 87467454
” رویش نیلوفرهای آبی در دل مرداب کندوچال “

جاذبه های اطراف مرداب کندوچال

آب های زیبای دورنگ صورتی وسبز مرداب هسل 96796744
” خلق تصویری شعف برانگیز در مرداب هسل “

بهترین زمان سفر به مرداب کندوچال

تالاب کندوچال در شهر چالوس، در قلب یک پارک جنگلی بزرگ قرار دارد. این جنگل هر فصلی را با زیبایی خود به تصویر می‌کشد، اما مهم‌ترین نکته این است که مرداب در منطقه پربارش شمال ایران واقع شده است. باران زیباست ، اما در بعضی مواقع مشکل‌هایی ایجاد می‌کند و در سال‌های اخیر سیلاب‌ها متداول شده‌است. توصیه ما به شما برای برنامه‌ریزی این سفر، فصل بهار و تابستان است. البته برای این فصل‌ها نیز بهتر است به پیش‌بینی هوا توجه کنید. با این همه، در ماه اردیبهشت، با گل‌های نیلوفر شناور روی تالاب، مرداب کندوچال به بهشتی تبدیل می‌شود.
اگر از هوای بارانی و رطوبت خوشتان نمی‌آید و نمی‌خواهید لباس‌هایتان به تنتان چسبد، تابستان مناسب برای سفر به شمال و مرداب کندوچال نیست. در صورتی که به هر دلیلی در پاییز و زمستان به مرداب کندوچال سفر کردید، می‌توانید پرنده‌های مهاجر را در تالاب مشاهده کنید، با این شرط که لباس‌های گرم و تجهیزات مناسب را فراموش نکنید.

بهترین زمان سفر به مرداب کندوچال

بهار و تابستان به ویژه اردیبهشت

نیلوفرهای رنگارنگ مرداب کندوچال 4542121212145
” تصویری فریبنده از نیلوفرهای آبی مرداب کندوچال “

ارسال دیدگاه