جاذبه‌های باورنکردنی کلار آباد که هنگام سفر باید از آن‌ها دیدن کنید

17 دی 1401
0 دیدگاه
کلارآباد 76786786765786

معرفی کوتاه کلارآباد

منطقه  کلار آباد جزء شهرستان چالوس است. این شهر زیبای مازندران، از دو قسمت تشکیل شده‌ است، که به کلارآباد پایین و کلار آباد بالا معروف است.

جاذبه ها و دیدنی های این شهر به اندازه ای زیاد است که هر مسافر بعد هر بار آمدن به آن جا دوباره دلش هوای سفر به این شهر زیبا را می کند. از نظر موقعیت مکانی و جغرافیایی، کلار آباد در نزدیکی عباس‌ آباد نمک‌ آبرود و تنکابن قرار گرفته است.

درست است که این شهر جمعیت زیادی ندارد ولی،  برای یک مکان توریستی بودن به جمعیت زیاد نیاز نیست، فقط کافی است که یک طبیعت منحصربه فرد، یک هوای فوق العاده و دیگر مواهب طبیعی وجود داشته باشد، آن وقت چشم‌گردشگران همواره جلب آن‌منطقه خواهد بود، چیزی که هم اکنون در کلار آباد وجود دارد.

کلارآباد 49854968496849684

روستای بال بندان سرا

از مکان های مورد توجه مردم هنگام سفر به کلارآباد،  روستای زیبا و سرسبز بال بندان سرا است، که جایی بسیار دیدنی دارای مزارع و دره‌ ای که این کشاورزان پایینی با دستان زحمت‌کش خود در آن مزارع مشغول کشت چای هستند.

در واقع روستای بال بندان سرا، فاصله چندانی با شهر کلار آباد ندارد به‌ همین دلیل گردشگران راحت می‌ تواننددر این منطقه بمانند و دیدنی‌ های این منطقه را به‌ طور کامل بازدید کنند.

امکاناتی برای گردشگران و توریست‌ ها در این روستا به عمل آورده شده، امکاناتی ازجمله آپارتمان‌ های کوچک، ویلاهای زیبا و دل‌نواز با چشم‌ انداز رویایی که به روی طبیعت این روستا ساخته شده است و برای گردشگران و توریست‌ هایی که قصد اقامت در این منطقه را دارند رهن و یا اجاره ویلا در کلارآباد داده می شود.

 روستای چارلز

دیگر جاهای پر جاذبه شهر کلار آباد روستای زیبای چارلز می‌ باشد، این روستا در منطقه خیلی عجیبی قرار گرفته است، کاملاً در میان جنگل و لا به‌ لای درختان انبوه قرار گرفته و یک مکان دنج برای به در کردن خستگی های روحی و روانی هست. اگر شب در این منطقه اسکان کنید، با صدای پرندگان زیبا، صبح خود را آغاز می‌ کنید و سفر دلپذیری خواهید داشت.

بازار کلارآباد

خب قاعدتاً هر مسافری که به سفر و گردشگری برود در حین سفر قصد خرید هم دارد؛ کلار آباد، بازاری زیبا دارد که از صنایع دستی گرفته تا غذاهای و خوردنی های بومی شمالی و میوه‌ های خشک شده به‌ طور ارگانیک در این منطقه به فروش گذاشته شده است.

مسافران و گردشگران در این بازارچه که در نزدیکی کلار آباد بوده وسایل مورد نیاز خود را خریداری می‌ کنند و از صنایع دستی این منطقه استفاده می‌ برند.

کلارآباد 599898541984841984

پارک جنگلی کلارآباد

جاذبه‌ ای دیگر که برای گردشگران بسیار مهم بوده سفر پارک جنگلی است. پارک جنگلی کلار آباد یکی از بهترین جاذبه های دیدنی و گردشگری در این منطقه می‌ باشد، این پارک در کل از هر جنگل ساخته‌شده و تمامی بخش آت جنگل است. درختان خودرو به همراه امکانات لازمی که اطراف این منطقه وجود داشته از وسایل تفریحی بازی و گردشگری، این زیبایی و جاذبه را چند برابر کرده‌ است و برای تفریح به استراحتگاه گردشگران و توریست‌ هایی که به این منطقه سفر می‌کنند هم گزینه‌ای مناسب برای استراحت می‌ باشد.

در این پارک جنگلی، آلاچیق هایی زیبا در زیر درختان این پارک و کنار رودخانه‌ های زیبا با نرده‌ هایی که برکناری رودخانه‌ ها قرار گرفته است، نرده‌ های چوبی و پل‌ های چوبی و تکه سنگ‌ هایی که رنگ‌ آمیزی شده در کناره رودخانه، این زیبایی را چند برابر کرده‌است.  در بیشتر مناطق شمالی ویلاهای برای رهن و اجاره قرار داده‌اند که در این منطقه از شمال یعنی هر شهر زیبای کلاردشت و روستاهای اطراف آن‌که برای شما معرفی کردیم مانند دیگر جاهای استان ویلا و آپارتمان ها و سوئیت‌ های مجهز و مبله برای مسافران رهن و اجاره می‌ گذارند و برای سفر به این منطقه هیچ‌ گونه دغدغه‌ ای نداشته باشید.

جمع بندی

اگر بخواهیم یک جمع‌ بندی کلی در خصوص کلار آباد برای شما معرفی کنیم، فقط می‌ توانیم بگوییم که کلار آباد با تمام امکانات و تمام جاذبه‌ های باورنکردنی و مردمانی مهمان‌نواز به میزبانی تمامی گردشگران و توریست‌ ها آماده بوده به ویژه در تمام فصل‌ های سال به‌ ویژه فصل بهار و تابستان که فصل مناسبی برای مسافرت و سیاحت  عالی می‌ باشد.

 

ارسال دیدگاه