روستای مازیچال کجاست؟ |عکس

10 بهمن 1401
0 دیدگاه
روستای مازیچال 056468465512

روستای مازیچال در دل جنگل های انبوه هیرکانی از ییلاقات معروف استان مازندران است که هر روزه میزبان مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور می باشد. این روستا  با ارتفاع ۲۶۰۰ متر از دریا در میان ابرها همراه با دشت های سر سبز و هوای بسیار مطبوع  در هر فصل نمایی بسیار زیبا را به نمایش می گذارد. مازیچال یکی از زیباترین جاهای دیدنی شمال محسوب می‌شود. به هنگام قدم زدن در طبیعت زیبای این روستا، ابرهای زیبایی را مشاهده می‌کنید که تا نزدیکی درختان هستند و از دیدن آن‌ها مات و مبهوت می‌شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا از شگفتی های این منطقه  نیز بیشتر آشنا شوید.

روستای مازیچال 

یکی از مواردی که این منطقه را منحصر به فرد کرده ، وجود درختان بلوط و اقیانوس ابر است. جایی که می توانید ابر های را در آغوش بکشید.  گردشگران و طبیعت‌گردان زیادی هر ساله به کلبه‌های ییلاق مازیچال برای اقامت می‌آیند. بیدار شدن در این کلبه‌ها، حس و حال خوب و آرامشی وصف نشدنی دارد که در هیچ مکان دیگری نمی‌توانید این حس خوب را تجربه کنید.

ویو شعف برانگیز دهکده مازیچال در کلاردشت
ویو شعف برانگیز دهکده مازیچال در کلاردشت

روستای مازیچال کجاست ؟

برای رفتن به  این روستای زیبا، ابتدا باید به 48 کیلومتری جاده چالوس رفته و بعد به مرزن آباد برسید. کمی جلوتر از جاده مرزن آباد، کلاردشت قرار دارد که با دیدن تابلوهای راهنمایی آن می‌توانید وارد کلاردشت شوید. بعد از اینکه به کلاردشت رسیدید، وارد جاده عباس آباد شده و در اواسط جاده عباس آباد و روستای طویدره به مازیچال می‌رسید.

آدرس روستای مازیچال:

جاده چالوس، مرزن آباد،کلاردشت،جاده عباس آباد،بین جاده عباس آباد و روستای طویدره

طبیعت مه آلود روستای مازیچال
طبیعت مه آلود روستای مازیچال

بهترین زمان برای دیدن از روستای مازیچال

معمولا تمام فصول سال برای سفر به این دهکده زیبا مناسب هستند؛  اما فصل‌های تابستان و بهار در این روستا آنقدر ناب است که همگان را مسحور می‌کند. گل‌های بنفشه و پامچال در فصل بهار این روستا، بسیار دیدنی و زیباست که دلتان می‌خواهد آن‌ها را بچینید. همچنین صدای آواز خواندن پرنده‌ها شما را به آرامشی عمیق درون خودتان می‌برد.

فصل ییلاق روستای مازیچال در ابرو و مه
فصل ییلاق روستای مازیچال در ابر و مه

ریشه نام مازیچال

مردمان منطقه مازندران به گویش محلی خود، مازیچال را به نام “مووزی چال” تلفظ می‌کنند. در زبان محلی این منطقه، درختان بلوط را با نام “مازی” شناخته و چال یا گودال را با عبارت “چال” نامیده‌اند. به دلیل وجود درختان بلوط فراوان در این منطقه، آن را به نام “مازیچال” یعنی دره‌ها و گودال‌هایی که پر از درختان بلوطند، شناخته‌اند.

دیدنی روستای مازیچال

  1. گل‌های وحشی: یکی از مواردی که بسیاری از گردشگران را به این روستا راهی می‌کند، وجود گل‌های سوسن چلچراغ، بنفشه و پامچال است که فقط در اردیبهشت و خرداد ماه می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.
  2. ابرهای زیبا: به جز جنگل ابرها در سمنان و فیلبند، مازیچال هم دارای اقیانوسی از ابرها در دل طبیعت سرسبز بوده که همگان را تسخیر می‌کند و باعث چشم‌اندازی وهم‌انگیز در این روستا شده است.
  3.  گیاهان دارویی: خوب است بدانید که در ارتفاعات این روستای زیبا، گیاهان دارویی مثل زرشک و گل گاوزبان وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را جمع‌آوری کرده و برای عزیزان خود سوغات ببرید.
  4. حیات وحش: این روستای زیبا دارای پرندگانی مهم مثل کبک، قوش، قرقاول، کبوتر، جغد، لاشخور، دارکوب، زاغچه و بلدرچین است که بسیاری از افراد برای تماشای این گونه پرنده‌ها به این ییلاق سفر می‌کنند.
  5.  کوهنوردی و کمپینگ: معمولا بسیاری از طبیعت‌گردان، اهل کمپینگ و کوهنوردی هستند. خوب است بدانید که جنگل‌های این روستا، مکانی بسیار مناسب برای کمپینگ در طبیعت است.
  6. جنگل‌های بلوط: یکی از اصلی‌ترین دیدنی‌های این روستا، جنگل‌های بلوط هستند که نام روستا نیز از این جنگل‌ها گرفته شده است.
تپه های ناب روستای مازیچال مخصوص کمپ زنی در تابستان
تپه های ناب روستای مازیچال مخصوص کمپ زنی در تابستان

جاذبه های دیدنی در اطراف روستای مازیچال

خوب است بدانید که علاوه بر دیدنی‌های خود این منطقه، جاذبه‌های گردشگری منحصر به فردی هم در اطراف این دهکده نیز وجود دارد.  شما می توانید برای بازدیداز این روستا نیز از جاذبه های دیدنی اطراف آن نیز دیدن کنید.  از جمله:

  • دریاچه ولشت
  • روستای کردیچال
  • تپه باستانی کلار
  • علم کوه
  • روستای سیاه بیشه
  • روستای هریجان
  • جنگل مجل
  • مجتمع تفریحی باغ چمن
  • کاخ اجابت
  • جاده کلاردشت

 

ارسال دیدگاه