جاذبه ها وتفریحات مهیج نمک آبرود + تصاویر و نشان دقیق

1 آذر 1401
0 دیدگاه
جاذبه های خیره کننده 76513506

هرساله افراد بسیاری برای تماشای جاذبه های خیره کننده نمک آبرود با خانواده برنامه میریزند.نمک آبرود خطه ای خوش آب وهوا و سرسبز در دل شمال پذیرای حضور گرم خریدارن و گردشگران بسیاری است. نمک آبرود یکی از شهرهای زیبا و تاریخی است که در استان مازندران واقع شده است. این شهر با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در این منطقه محسوب می‌شود.

از جمله جاذبه‌های طبیعی مهم این شهر می‌توان به موارد زیراشاره کرد:

جاذبه های خیره کننده نمک آبرود

برای دسترسی راحت و دقیق به ساحل نمک آبرود روی لینک گوگل مپ کلیک کنید

ساحل نمک آبرود

سفر به شمال بدون سواحل امکان پذیر است؟ کمتر کسی پیدا می شود که از سواحل زیبایی شهر نمک آبرود دیدن ننماید. تفرجگاه نمک آبرود دارای ساحلی دیدنی و آبی رنگ در حاشیه شمالی است که  چشم انداز خیره کننده ای را ایجاد کرده است. نمک آبرود امکانات کاملی دارد که می توانید برای انجام تفریحات دریایی همچون قایق سواری، جت اسکی،شاتل، هاورکرافت ، ماهیگیری و شنا و … اقدام کنید. همچنین اگر علاقمند به اسب سواری و چهارچرخ سواری در شمال هستید می توانید از این لذت در کنار سواحل نمک آبرود بهره مند شوید.

تفریحات ساحل نمک آبرود

قایق سواری، جت اسکی،شاتل، هاورکرافت ، ماهیگیری ، شنا ، اسب سواری و چهارچرخ سواری

برای دسترسی راحت و دقیق به ساحل نمک آبرود روی لینک گوگل مپ کلیک کنید

ساحل آرام بخش نمک آبرود
ساحل آرام بخش نمک آبرود

پارک جنگلی نمک آبرود

احتمالا شنیده اید که یکی از جاذبه های خیره کننده نمک آبرود پارک جنگلی آن می باشد. این پارک جنگلی دارای مساحتی بیش از 200 هکتار می باشد که تمامی گونه های مختلف گیاهی را در خود جای داده است . این پارک به دلایل هره مندی  از مناطق بکر ، چشمه ، درختان کهنه و کهنسال برای طبیعت گردی و تفریح بهترین گزینه محسوب می شود.

برای دسترسی راحت و دقیق به پارک جنگلی نمک آبرود روی لینک گوگل مپ کلیک کنید

شهربازی نمک آبرود

از هیجان انگیز ترین تفریحی که می توان در نمک آبرود نام برد  شهربازی آن است. اگر در سفر به نمک آبرود کودک به همراه دارید، حتماً او را به شهربازی نمک آبرود ببرید. این شهربازی همه روزه از ساعت 9 صبح الی 11 شب آماده ایجاد هیجان و لذت برای کودکان بوده و مجهز به دستگاه های استاندارد و بی نظیری است که حتی بزرگسالان را برای سوار شدن به وجد می آورد. همچنین تفریحات دیگری هم مانند سینمای چهاربعدی، نمایشگاه حیوانات و بازارچه محلی نیز در مجموعه واقع شده است. شهربازی نمک آبرود در کنار فرودگاه تفریحی و باشگاه تیراندازی نمک آبرود قرار دارد.

تفریحات شهربازی نمک آبرود

سینمای چهاربعدی، نمایشگاه حیوانات و بازارچه محلی

برای دسترسی راحت و دقیق به شهربازی نمک آبرود روی لینک گوگل مپ کلیک کنید

شادی و هیجان ماشین سواری در شهربازی نمک آبرود
شادی و هیجان ماشین سواری در شهربازی نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود

اگر به دنبال تفریح مهیج  در نمک آبرود هستید می توانید  بر روی پل لرزان  با 15 متر ارتفاع راه بروید. البته ناگفته نماند که این پل امنیت کامل را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند. شما می توانید بر روی این پل راه بروید و ابر ها را با دستانتان لمس کنید البته اگر ترس از ارتفاع ندارید!

هیجان قدم زدن بر روی پل باریکی در میان کوه ها بر کسی پوشیده نیست. این پل امنیت بسیاری بالایی دارد و هیچ گونه نگرانی را برایتان در راستای عبور و دیدن منظره خیره کننده ایجاد نخواهد نمود. پل معلق نمک آبرود از چوب و طنان ساخته شده و عرض آن مناسب عبور تنها یک نفر می باشد. از مزایای عبور از این پل باید به تماشای طبیعت اطراف با زیباترین و بکر ترین ویو اشاره کرد . تصور کنید شما از ارتفاع بالا  نظاره گر دریا و جنگل های اطراف خواهید بود، چه چیزی زیباتر از این؟

پل معلق نمک آبرود

این پل از چوب و طنان ساخته شده

لذت سورتمه سواری در لا به لای درختان درهم تنیده نمک آبرود
لذت سورتمه سواری در لا به لای درختان درهم تنیده نمک آبرود

تفریحات نمک آبرود

  • تله کابین
  • پینت بال
  • سورتمه سواری
  • باشگاه تیراندازی
  • کارتینگ
  • پیست دوچرخه سواری بانوان
  • زیپ لاین نمک آبرود
  • مجموعه پروازی نمک آبرود
  • پیست اسب سواری
  • پیست موتور و ماشین ATV پارک ساحلی نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود

از محبوب ترین جاذبه های خیره کننده نمک آبرود تله کابین آن می باشد.تله کابین در سال 1372 ساخته شده و با اینکه عمری از آن می گذرد همچنان جزء برترین تله کابین های ایران به شمار می رود چراکه تله کابین نمک آبرود از بهترین قطعات و با استانداردهای بین المللی ساخته شده است. این تله کابین در دو ارتفاع مختلف برای گردشگران فراهم شده است یک مسیر به انداز 2100 متر و دیگری به ارتفاع 1050 متر می باشد.

تله کابین نمک آبرود نزدیک به 1.5 کیلومتر مسافت دارد و از بین طبیعت سبز مازندران عبور می کند و فصل بهار و پاییز بهترین زمان سوار شدن بر تله کابین نمک آبرود است.این تله کابین همه روزه از ساعت 9:30 صبح الی 10 شب باز بوده و در روزهای تعطیل به دلیل حجم بالای مسافران، بلیط های مجموعه به سرعت تمام می شود. برای دسترسی به آن می بایست از جاده چالوس – تنکابن وارد بلوار نخل شده و تا انتها بروید که به جنگل برسید.

تله کابین نمک آبرود

این تله کابین در دو ارتفاع 2100 متر و دیگری به ارتفاع 1050 متر می باشد.

برای دسترسی راحت و دقیق به تله کابین نمک آبرود روی لینک گوگل مپ کلیک کنید

تله کابین سواری از تفریحات مهیج نمک آبرود
تله کابین سواری از تفریحات مهیج نمک آبرود

پینت بال جنگلی نمک آبرود

از اولین تفریح  پر هیجان در نمک آبرود می توان به پینت بال  در نمک آبرود نام برد. اکثر مردم تجربه پینت بال را دارند. پینت بال ها معمولاً در فضاهای سرپوشیده، کوچک و به همراه موانع مصنوعی است و به ندرت می توان زمین پینت بالی را دید که بجای موانع مصنوعی، از کنده های درخت و غیره استفاده کنند اما در نمک آبرود، شما با سبک دیگری از پینت بال آشنا می شوید. پینت بال نمک آبرود در دل طبیعت سبز شمال است. قسمتی از جنگل ها به زمین پینت بال اختصاص داده شده و می توانید در زمینی بزرگ به همراه درختان بسیار بهترین لحظات هیجان را تجربه کنید.بازی حاضر نیازمند حضور حداقل دو نفر و حداکثر 40 شرکت کننده است. برای ورود به این بازی، شرایط زیر باید رعایت شود: سن شرکت کنندگان باید بالای 10 سال باشد و ورود افراد بانوان باردار و فرادری که به تازگی جراحی انجام داده‌اند، ممنوع است. همچنین هر شرکت کننده باید لباس مخصوص، کلاه ایمنی و تفنگ همراه با 50 گلوله دریافت کند

قوانین پینت بال

سن شرکت کنندگان باید بالای 10 سال باشد و ورود افراد بانوان باردار و فرادری که به تازگی جراحی انجام داده‌اند، ممنوع است

برای دسترسی راحت و دقیق به پینت بال نمک آبرود روی لینک گوگل مپ کلیک کنید

با پینت بال لذت تیراندازی را تجربه کنید
با پینت بال لذت تیراندازی را تجربه کنید

سورتمه سواری

سفری به نمک آبرود، با دیدن اولین سورتمه ایران در شهرک نمک آبرود را تجربه کنید. این سورتمه با مسیری به طول ۱۲۵۰ متر، از میان جنگل های نمک آبرود عبور می‌کند و سواری در آن هیجان و شوری ناپذیری را به شما هدیه می‌دهد. هیچ‌چیز نسبت به سرعت حرکت در این سورتمه احساس آزادی و شادی بیشتری نمی‌دهد. شما می‌توانید بارها و بارها بلیط تهیه کنید و این تجربه فوق العاده را دوباره تکرار کنید.

مسیر این سورتمه، از میان جنگل های سرسبز شمال ایران گذر کرده و با پیچ و خم‌های زیبا و طبیعت چشم نواز، آن را به یکی از محبوب‌ترین وسایل مجتمع نمک آبرود تبدیل کرده است. سرعت سورتمه حدود ۲۵ کیلومتر بر ساعت است و تنها کودکان کمتر از ۵ سال اجازه سوار شدن در آن را ندارند. اما کودکان بین ۵ تا ۱۰ سال می‌توانند به همراه والدین خود از این تفریح لذت ببرند.

سورتمه سواری

اولین سورتمه ایران در شهرک نمک آبرود با سرعت 25 کیلومتر برساعت و طول 1250 متر میباشد

برای دسترسی راحت و دقیق به سورتمه سواری نمک آبرود روی لینک گوگل مپ کلیک کنید

سورتمه سواری پرهیجان در نمک آبرود
سورتمه سواری پرهیجان در نمک آبرود

باشگاه تیراندازی

باشگاه تیراندازی نمک آبرود، یک جاذبه دیدنی منحصربه‌فرد است که در آن می‌توانید تجربه‌ای هیجان‌انگیز را از تیراندازی با تفنگ به دست آورید. این باشگاه که در سال 1380 افتتاح شده، با مساحتی بالغ بر 24 هزار متر مربع، به عنوان دومین باشگاه تیراندازی کشور شناخته می‌شود. در هر مرحله از بازی، شرکت‌کنندگان یک تفنگ دولول به همراه گلوله‌های لازم دریافت می‌کنند و باید با تمرکز و حوصله به پرنده‌های متحرک شلیک کنند. اگر به همراهی هیجان و تمرکز هم‌زمان علاقه‌مندید، حتما به این باشگاه سری بزنید. این باشگاه طول تمام ایام سال پذیرای گردشگران و علاقه‌مندان است و علاوه بر تیراندازی با تفنگ، امکان تیراندازی با تیر و کمان نیز در این مجموعه وجود دارد تا بتوانید تبحر و تمرکز خود را با این ورزش جذاب بسنجید. در ضمن، برای ورود به این مجموعه، شرایط سنی 12 سال به بالا مورد نیاز است و باشگاه 5 سکوی تیراندازی دارد.

برای دسترسی راحت و دقیق به باشگاه تیراندازی نمک آبرود روی لینک گوگل مپ کلیک کنید

باشگاه تیراندازی نمک آبرود
باشگاه تیراندازی نمک آبرود

کارتینگ

اگر به علاقه‌ای برای رانندگی اتومبیل دارید، مجموعه تفریحی نمک آبرود یک مقصد بسیار جذاب برای شما خواهد بود. این مجموعه با داشتن یک پیست بین‌المللی کارتینگ عالی، برای علاقه‌مندان به این رشته ورزشی آماده پذیرایی و ارائه خدمات می‌باشد. کارتینگ یک تفریح پرانرژی است که باعث مصرف زیاد کالری می‌شود. هر جلسه از کارتینگ حدود 6 دقیقه طول می‌کشد، به همین دلیل برای جلوگیری از خستگی راننده و مشکلات ممکن در طولانی‌تر شدن زمان، این مدت بهینه است. اما اگر به تجربه‌ی یک رانندگی پرسرعت و با تمرکز بالا در یک مسیر پرپیچ و خم علاقه‌مندید، حتما کارتینگ نمک آبرود را امتحان کنید.

به علاوه، برای افرادی که برای اولین بار از این تفریح استفاده می‌کنند، یک ویدئوی آموزشی به مدت 4 دقیقه نمایش داده می‌شود. کارتینگ نمک آبرود دارای دو پیست بزرگسالان و نوجوانان است. پیست بزرگسالان طولی بالغ بر 600 متر و 10 خودرو دارد، در حالی که پیست نوجوانان طولی برابر با 200 متر و 5 خودرو دارد. اگر به دنبال تفریحی هیجان‌انگیز هستید، کارتینگ نمک آبرود را در بین گزینه‌های دیدنی نمک آبرود به یاد داشته باشید.

کارتینگ نمک آبرود

پیست بزرگسالان طولی بالغ بر 600 متر و 10 خودرو و پیست نوجوانان طولی برابر با 200 متر و 5 خودرو دارد

برای دسترسی راحت و دقیق به کارتینگ نمک آبرود روی لینک گوگل مپ کلیک کنید

رانندگی پرشور و هیجان در کارتینگ نمک آبرود
رانندگی پرشور و هیجان در کارتینگ نمک آبرود

پیست دوچرخه سواری بانوان

به عنوان یکی از مکان های گردشگری محبوب در نمک آبرود، پیست دوچرخه سواری بانوان شناخته می شود. این پیست، محلی امن و کاملاً محصور شده است و صرفاً برای بانوان تعبیه شده است. این پیست تنها پیست جنگلی برای بانوان در منطقه شمال کشور است و به عنوان جاذبه ای طبیعی برای تفریح و ورزش دوچرخه سواری برای بانوان محبوب است.

بانوان می توانند با هر پوششی که دوست دارند، از این پیست برای تمرین و تفریح در دوچرخه سواری لذت ببرند. این پیست از اوایل فروردین ماه تا پایان مهر ماه برای عموم باز است و تنها در تعطیلات رسمی تعطیل می باشد.

به عنوان یک مکان منحصر به فرد و متمایز، پیست دوچرخه سواری بانوان در نمک آبرود با ارائه امکانات امنیتی ورزشی و تفریحی، یک مقصد جذاب برای بانوان علاقه‌مند به دوچرخه سواری است.

پیست دوچرخه سواری بانوان

این پیست از اوایل فروردین ماه تا پایان مهر ماه برای عموم باز است و تنها در تعطیلات رسمی تعطیل می باشد.

زیپ لاین

تجربه‌ای هیجان‌انگیز و پر از لذت، استفاده از تفریح زیپ لاین است. با اتصال هاردنس، تسمه و کارابین به قرقره‌های روی کابل و طی کردن مسیری هیجان‌انگیز، می‌توانید به فراز دره‌های سرسبز شهر نمک‌آبرود عبور کنید. این تفریح با وجود ترسی که ممکن است به همراه داشته باشد، به دلیل انجام کلیه بررسی‌های ایمنی روی مسیر و کابل‌ها، بسیار ایمن است.

تجربه زیپ لاین، لذت و هیجان را همزمان با هم ترکیب می‌کند. اما اگر بتوانید ترس خود را غلبه کرده و این تفریح را تجربه کنید، حتماً لذت‌برده و از این تجربه بی‌نظیر لذت خواهید برد. به وسیله هاردنس، تسمه و کارابین، مسیری را در زیر آسمان سرسبز دره‌ها پیموده و همچنین از چشم انداز بی‌نظیر این منطقه بهره‌برداری کنید

برای دسترسی راحت و دقیق به زیپ لاین نمک آبرود روی لینک گوگل مپ کلیک کنید

زیپ لاین،تفریحی پرترس ولی ایمن درنمک آبرود
زیپ لاین،تفریحی پرترس ولی ایمن درنمک آبرود

مجموعه پروازی نمک آبرود

چه تفریحی هیجان انگیزتر از پرواز بر فراز طبیعت سبز نمک آبرود ؟ شما در نمک آبرود می توانید لذت پرواز کردن را تجربه کنید. در مجموعه پروازی نمک آبرود انواع تفریحات هوایی مانند کایت سواری، پاراگلایدینگ، چتر سواری و هواپیماهای گلایدر وجود دارد و در صورت نیاز، می توانید هم آموزش استفاده از این امکانات را بینید و هم می توانید به همراه فردی حرفه ای، تجربه پرواز بر فراز جنگل ها را داشته باشید.

تفریحات پروازی نمک آبرود

کایت سواری، پاراگلایدینگ، چتر سواری و هواپیماهای گلایدر

برای دسترسی راحت و دقیق به مجموعه پروازی نمک آبرود روی لینک گوگل مپ کلیک کنید

پرواز در فراز آسمان های نمک آبرود
پرواز در فراز آسمان های نمک آبرود

پیست اسب‌سواری

در پارک ساحلی نمک آبرود، پیست ویژه اسب‌سواری وجود دارد و برای افرادی که تجربه اسب‌سواری ندارند، توصیه می‌شود که حتماً آن را امتحان کنند.

پیست موتور و ماشین ATV پارک ساحلی نمک آبرود

در ساحل نمک آبرود موتورهای چهارچرخ وجود دارند که با آنها می‌توانید به سرعت بر روی پستی و بلندی‌های ساحل حرکت کنید و هیجان‌انگیزی دو چندانی را تجربه کنید.

رانندگی پرهیجان در پیست موتور4 چرخ نمک آبرود
رانندگی پرهیجان در پیست موتور4 چرخ نمک آبرود

تفریحات آبی نمک آبرود

  • جت اسکی
  • قایق سواری
  • شاتل
  • پاراسل
  • هاورکرافت

جت اسکی

تفریحات سرعتی و هیجان‌انگیز مانند جت اسکی، یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها در پارک ساحلی هستند. برای ایمنی و راحتی سواران، قسمتی از ساحل را به شکل اسکله درآورده‌اند تا از ورود موج‌های بلند به آن جلوگیری کنند و ایجاد یک منطقه امن و مناسب برای این فعالیت آبی.

جت اسکی سواری در دریای آبی نمک آبرود
جت اسکی سواری در دریای آبی نمک آبرود

    قایق سواری

قایق سواری یکی از سرگرمی‌های محبوب در پارک ساحلی نمک آبرود است که هیچ‌وقت از لذت آن کم نمی‌شود. در این پارک، اسکله قایق‌های موتوری وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را به صورت گروهی یا تک‌نفره اجاره کنید. قایق‌ران در صورت تمایل شما، می‌تواند در وسط آب‌های دریا توقف کند تا از منظره‌ای زیبا لذت ببرید، اما در همین حین باید مراقب خودتان، گوشی و دوربینتان باشید. همچنین، اسکله‌های قایق پدالی جدا از این بخش هستند که نیز ارزش یک سری به آنجا زدن را دارند

قایق های آماده حضورمسافران در غروب تماشایی نمک آبرود
قایق های آماده حضورمسافران در غروب تماشایی نمک آبرود

شاتل

شاتل سواری یکی از تفریحات آبی محبوب در نمک آبرود است که باید حتماً در لیست تفریحاتتان در اینجا قرار دهید. در این تفریح، تیوپ بادی بزرگی با طناب به قایق موتوری وصل می‌شود و با حرکت قایق، شاتل هم به حرکت در می‌آید. هرچه سرعت قایق بیشتر شود، تیوپ هم تکان‌های بیشتری می‌خورد و هیجانش به اوج می‌رسد. در این تفریح ممکن است در حین دورزدن قایق در آب سقوط کنید، اما با اطمینان بیشتری می‌توانید به این تفریح آبی بپردازید زیرا همه افراد قبل از سوار شدن، جلیقه نجات می‌پوشند. می‌توانید به صورت تک‌نفره یا چند نفره این تفریح را امتحان کنید.

شاتل سواری،تفریح مهج در دریای آبی نمک آبرود
شاتل سواری،تفریح مهج در دریای آبی نمک آبرود

   پاراسل

پاراسل سواری، تفریحی هیجان‌انگیز در نمک آبرود است که با استفاده از چتری متصل به قایق موتوری روی آب صورت می‌گیرد. با این تفریح آبی، می‌توانید حس پرواز بر روی آب‌های بی‌کران دریا را تجربه کنید و چشم‌انداز بی‌نظیری از تلفیق دریا و آسمان و منظره ساحل را به دست آورید. با استفاده از مونوپاد، می‌توانید خاطرات خود را با جزئیات بیشتری ثبت کنید.

هیجان پاراسل سواری در آسمان نمک آبرود
هیجان پاراسل سواری در آسمان نمک آبرود

    هاور کرافت

تجهیزات جدید مجموعه پارک ساحلی نمک آبرود شامل هاورکرافت است که روی خشکی، آب، باتلاق و مرداب قابل استفاده است. این وسیله را می‌توان به صورت تکی یا دسته‌جمعی تجربه کرد. همچنین، پارک ساحلی نمک آبرود دارای تفریحات آبی و غیرآبی دیگری نیز می‌باشد.

هاورکرافت، تجربه ای نو درنمک آّبرود
هاورکرافت، تجربه ای نو درنمک آّبرود

سخن آخر

همانگونه که دانستید نمک آبرود از جمله منطقه خوش آب و هوا زیبا در دل طبیعت شمال است . همواره نیز مسافران وگرشگران بسیاری را پذیراست و در این راستا دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی و از همه مهم تر امکانات رفاهی خیره کننده است . نمک آبرود هم برای تفریح و هم برای تجربه یک زندگی ایده آل بهترین گزینه محسوب می شود.

 

ارسال دیدگاه